• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschil vering city en coupe ?

Iemand nog tips waar je deze het beste nieuw kunt kopen, ben dus op zoek naar een setje stugge veren, met een verlaging van rond de 40-60 mm

ik schakel misschieneen beetje laat in:P

achteras van een city past wel onder en sedan coupe maar de as van een sedan past niet zonder aanpassing onder een city dan moet je de aanpassing maken als op de voorgaande foto s.is ipc ook niet al te veel werk omdat de bodemplaat gelijk is en de schokbreker uitsparingen er zitten.je dient alleen een paar schokbreker houders van een sedan coupe er in te lassen.

verder kun je aan de achterzijde dempers gebruiken van een c kadett voorkant of manta b ascona b voorkant.

en ook kun je ze van een corsa a+b achterzijde gebruiken.die gaan meestal wel in combinatie met verlagingsveren.veren lever ik ook nieuwe van -40 tot -85:angel

je moet dan wel even de rubbers er aan de onderzijde uitdrukken en die van de standaart city dempers er in drukken.

je kunt dus ook gele koni s van een kadett of manta b voorzijde achter onder een city gebruiken

kheb vandaag alvast voor de toekomst plannen met de station 2 mutsen uit een donor sedan geslepen :cool:

origineel gepost door prayer

kheb vandaag alvast voor de toekomst plannen met de station 2 mutsen uit een donor sedan geslepen :cool:

je bent gewoon een muts :P

origineel gepost door pipo

achteras van een city past wel onder en sedan coupe maar de as van een sedan past niet zonder aanpassing onder een city dan moet je de aanpassing maken als op de voorgaande foto s.is ipc ook niet al te veel werk omdat de bodemplaat gelijk is en de schokbreker uitsparingen er zitten.je dient alleen een paar schokbreker houders van een sedan coupe er in te lassen.

verder kun je aan de achterzijde dempers gebruiken van een c kadett voorkant of manta b ascona b voorkant.

en ook kun je ze van een corsa a+b achterzijde gebruiken.die gaan meestal wel in combinatie met verlagingsveren.veren lever ik ook nieuwe van -40 tot -85:angel

je moet dan wel even de rubbers er aan de onderzijde uitdrukken en die van de standaart city dempers er in drukken.

je kunt dus ook gele koni s van een kadett of manta b voorzijde achter onder een city gebruiken

Lever jij ze?, dan zou ik graag een offerte willen aanvragen:P

een offerte voor 4 veren :P

4 veren -40 of -60 of gekombineert kosten 95 euro

en wil je nog lager dan kan dat tot maximaal -85 en komt er 12,50 per veer bij aan drukkosten:vertag

voor dinsdag besteld dan heb ik ze einde van die week binnen

je bent gewoon een muts :P

pas der op he, in jouw maat hebben ze ook gips king:

in mijn maat wel in de jouwe weet ik nog niet misschien kom je dan meer uit op een paar planken:P stuk of 6

ik heb niet zo snel gips nodig hoor, dus maak je om mij maar geen zorgen ;)

panhard stang van station/sedan is verder wel gelijk van bevestiging toch?

nee panard stang van een city is korter. maarja als je en city as onder en sedan legt neem je ook de city panard stang

de bevestiging op de as is anders de city as heeft een extra steun.en bij die van de sedan daar zit bij de city de schokbreker

aahja das waar ook.. naja dat komt tegen die tijd wel..

kans is best wel groot dat er een niet opel as onder komt ;)

aahja das waar ook.. naja dat komt tegen die tijd wel..

kans is best wel groot dat er een niet opel as onder komt ;)

volvotje:P met 4 link

wie weet, maar heb wel meer op het oog hoor ;)

heb toch ff een ander merk onder me kont gehad he :p

nee panard stang van een city is korter.

Dan nog een idee´tje van mijn kant, ik heb hem 60 verlaagd en zou de panhardstang moeten inkorten om hem recht te krijgen maar zou ik dan ook gwn een city stang eronder kunnen hangen of is die té kort? Heb die toch liggen en liever lui dan moeking:

Ik heb voor de achterkant van mn city ook stuggere dempers nodig en is goed verlaagd..

Nou begrijp ik dat ik dus verkorte voorzijde dempers nodig heb en liefst zo stug mogelijk.

Dan zou ik dus het beste de Koni Sport Short 82-2085Sport kunnen nemen??

Deze is geschikt voor de voorzijde op een Kadett C/Manta B/en Asconna B..

Zijn er nog alternatieven??

Je hebt het ook over de achter schokdempers van een Corsa A/B.. moeten deze ook ingekort zijn of kan je daar toevallig wel de standaard lengte schokdempers voor gebruiken??..

Terug
Naar boven