• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschillen afkortingen

nou zoals ik het zo hoor kan ik best voor een DTi gaan en als het mogelijk is dan een CDTi (kwa centjes).

Heel erg bedankt voor de info tot nu toe :thumbup:thumbup

gr vinc

[rquote=1850222&tid=141196&author=Erwin1987]was het niet met die 1.9cdti dat met die accurator of iets wat in het topic van speaker staat?

inlaatspruitstuk modificatie?

Erwin[/rquote]

Dat gaat alleen over de 150 pk cdti. Er is ook een 120 en 100 pk versie van de cdti.

[rquote=1850222&tid=141196&author=Erwin1987]was het niet met die 1.9cdti dat met die accurator of iets wat in het topic van speaker staat?

Erwin[/rquote]

Dat gaat alleen over de 150 pk cdti. Er is ook een 120 en 100 pk versie van de cdti.

[rquote=1850227&tid=141196&author=Erwin1987]ja snap ik, maar dan kan je er naar vragen als je er van weet!

lullig als er een auto word gekocht en dat je er meteen gezeur mee hebt door een mod die al uitgevoerd had moeten zijn.

Erwin[/rquote]

Klopt, absoluut. :)

[rquote=1850227&tid=141196&author=Erwin1987]ja snap ik, maar dan kan je er naar vragen als je er van weet!

lullig als er een auto word gekocht en dat je er meteen gezeur mee hebt door een mod die al uitgevoerd had moeten zijn.

Erwin[/rquote]

Klopt, absoluut. :)

ik zou voor een leuke Vectra C150pk cdti gaan kijken

en vervolgens naar EDS in Marl rijden voor een chippie op maat.

als je ziet wat er mogelijk is met een 1.9cdti'tje :angel

ik zou voor een leuke Vectra C150pk cdti gaan kijken

en vervolgens naar EDS in Marl rijden voor een chippie op maat.

als je ziet wat er mogelijk is met een 1.9cdti'tje :angel

[rquote=1850225&tid=141196&author=McKaamos][rquote=1850222&tid=141196&author=Erwin1987]was het niet met die 1.9cdti dat met die accurator of iets wat in het topic van speaker staat?

Erwin[/rquote]

EGR actuator ja, maar dat schijnt ook niet heel lastig of duur te zijn om te fixen.

En dat inlaatspruitstuk was een injector op de derde cylinder toch?

Zijn iig bekende dingen, en als je eentje koopt is dat meestal al wel ter sprake geweest als je eentje koopt die fatsoenlijk kilometers gedraaid heeft.[/rquote]

De EGR is wat anders dan de actuator. De EGR is makkelijk te fixen ( 6 boutjes ) en kost 180 euro bij de VOD ( of ff laten tunen bij EDS en EGR uit zetten !! )

De 3e Injector mod is een terugroep-actie van Opel geweest .

En het inlaatspruitstuk is alleen bij de 150pk 16v. Als je pech hebt zitten je wervelkleppen ( swirlflaps ) vast en moet je alles vervangen ( Errug dure rep. ). Is te controleren door motorafdekkap er af te trekken en recht bovenop het blok te kijken. Zie je allemaal zwarte smurrie... dan is ie stuk !

En als laatste het vliegwiel .... als je gas geeft en laat het pedaal los en je hoort een raspend/schavend geluid... dan zou ik hem alleen kopen als de complete koppelingsset+ dual massa vliegwiel vervangen wordt !!

Op deze punten na zijn het prima motoren !!

[rquote=1850225&tid=141196&author=McKaamos][rquote=1850222&tid=141196&author=Erwin1987]was het niet met die 1.9cdti dat met die accurator of iets wat in het topic van speaker staat?

Erwin[/rquote]

EGR actuator ja, maar dat schijnt ook niet heel lastig of duur te zijn om te fixen.

En dat inlaatspruitstuk was een injector op de derde cylinder toch?

Zijn iig bekende dingen, en als je eentje koopt is dat meestal al wel ter sprake geweest als je eentje koopt die fatsoenlijk kilometers gedraaid heeft.[/rquote]

De EGR is wat anders dan de actuator. De EGR is makkelijk te fixen ( 6 boutjes ) en kost 180 euro bij de VOD ( of ff laten tunen bij EDS en EGR uit zetten !! )

De 3e Injector mod is een terugroep-actie van Opel geweest .

En het inlaatspruitstuk is alleen bij de 150pk 16v. Als je pech hebt zitten je wervelkleppen ( swirlflaps ) vast en moet je alles vervangen ( Errug dure rep. ). Is te controleren door motorafdekkap er af te trekken en recht bovenop het blok te kijken. Zie je allemaal zwarte smurrie... dan is ie stuk !

En als laatste het vliegwiel .... als je gas geeft en laat het pedaal los en je hoort een raspend/schavend geluid... dan zou ik hem alleen kopen als de complete koppelingsset+ dual massa vliegwiel vervangen wordt !!

Op deze punten na zijn het prima motoren !!

[rquote=1850404&tid=141196&author=Erwin1987]Zie ik zei toch dat speaker zei dat je bij de 1.9cdti ergens op moest letten.

Erwin[/rquote]

:angel

Check anders dit topic ff .. staat ergens aan het eind dacht ik

[rquote=1850404&tid=141196&author=Erwin1987]Zie ik zei toch dat speaker zei dat je bij de 1.9cdti ergens op moest letten.

Erwin[/rquote]

:angel

Check anders dit topic ff .. staat ergens aan het eind dacht ik

[rquote=1850389&tid=141196&author=Edwin1104]Staat nog een mooie vectra c1/c2 station te koop diesel versie.

Maar weet niet natuurlijk wat je budget is.

[/rquote]

Janneman wil ook graag van zijn C af omdat ie een E wil!!!!! Jan, waar ben je????????????????

Greetz Roel met een C.

[rquote=1850389&tid=141196&author=Edwin1104]Staat nog een mooie vectra c1/c2 station te koop diesel versie.

Maar weet niet natuurlijk wat je budget is.

[/rquote]

Janneman wil ook graag van zijn C af omdat ie een E wil!!!!! Jan, waar ben je????????????????

Greetz Roel met een C.

Terug
Naar boven