• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verschillen afkortingen

ok dus chippen is wel een goed idee, kan dat gewoon ook al staat er bijv bijna 200.000 km op ?

en de standaard versie dus de 74kw, wil dat wel redelijk van z'n plaats afkomen ?

en nee ik verwacht geen superman prestaties haha

gr vinc

[rquote=1852817&tid=141196&author=vincent23]ok dus chippen is wel een goed idee, kan dat gewoon ook al staat er bijv bijna 200.000 km op ?

en de standaard versie dus de 74kw, wil dat wel redelijk van z'n plaats afkomen ?

gr vinc[/rquote]

Bij een diesel (ok, bij elke auto) zijn het niet de PKtjes die de aanhanger sleuren maar merk je meer van het koppel bij het wegkomen.

Zodra je 1 keer rolt is het allemaal niet zo belangrijk meer.

En daar zit dan ook de kracht van een diesel. 230nm is veel en krijg je elke aanhanger met maximale belading (die je volgens je kenteken mag trekken) makkelijk weg.

PK=koppel*RPM ;) Fijn om een hoge top te halen en eventueel op de snelweg even lekker snel in te halen, maar niet noodzaak voor een aanhanger.

[rquote=1852817&tid=141196&author=vincent23]ok dus chippen is wel een goed idee, kan dat gewoon ook al staat er bijv bijna 200.000 km op ?

gr vinc[/rquote]

Bij een diesel (ok, bij elke auto) zijn het niet de PKtjes die de aanhanger sleuren maar merk je meer van het koppel bij het wegkomen.

Zodra je 1 keer rolt is het allemaal niet zo belangrijk meer.

En daar zit dan ook de kracht van een diesel. 230nm is veel en krijg je elke aanhanger met maximale belading (die je volgens je kenteken mag trekken) makkelijk weg.

PK=koppel*RPM ;) Fijn om een hoge top te halen en eventueel op de snelweg even lekker snel in te halen, maar niet noodzaak voor een aanhanger.

Ok dus dat koppel zit wel goed :D

maar goed 74 kw of wel 101 pk in een relatief grote auto, gaat dat wel een beetje van z'n plek komen, niet dat het dalijk een diesel is die ja gewoon sloom is, dat moet ik niet hebben.

gr vinc

Ok dus dat koppel zit wel goed :D

maar goed 74 kw of wel 101 pk in een relatief grote auto, gaat dat wel een beetje van z'n plek komen, niet dat het dalijk een diesel is die ja gewoon sloom is, dat moet ik niet hebben.

gr vinc

Terug
Naar boven