• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verschillen z20lel - let en leh

otdh

Post veel
ey

kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen een z20lel let en leh?

dan heb ik t niet over t pk verschil

maar vooral de motorische verschillen, of er andere turbo's aan hangen of wat er evt intern anders is

Marc

LEH heb ook betere zuigers de meeste dan...

met de andere blokken zou ik het niet doen... max 260/270pk.

zuigers zijn niet zo top.

LEH heb ook betere zuigers de meeste dan...

met de andere blokken zou ik het niet doen... max 260/270pk.

zuigers zijn niet zo top.

LET is mechanisch aan LEL en LER gelijk maar grotere turbo

LEH heeft zuigerbodemkoeling, grotere injectors, grotere 80mm luchtmassameter en weer betere turbo dan de rest.

Aandrijfassen zijnanders tov zn kleinere broertjes.

Heeft een dual mass vliegwiel omdat hij geen balansassen heeft, de rest heeft wel balansassen.

Sterkste koppeling van allemaal.

LET is mechanisch aan LEL en LER gelijk maar grotere turbo

LEH heeft zuigerbodemkoeling, grotere injectors, grotere 80mm luchtmassameter en weer betere turbo dan de rest.

Aandrijfassen zijnanders tov zn kleinere broertjes.

Heeft een dual mass vliegwiel omdat hij geen balansassen heeft, de rest heeft wel balansassen.

Sterkste koppeling van allemaal.

hmm ok dan

dus als ik een LEL pak, daar een LEH turbo aanknoop,met grotere injectoren, en n directe luchtinlaat met grotere IC moet dit dus ook gewoon rond de 300pk opleveren?

hmm ok dan

dus als ik een LEL pak, daar een LEH turbo aanknoop,met grotere injectoren, en n directe luchtinlaat met grotere IC moet dit dus ook gewoon rond de 300pk opleveren?

de vraag is ook niet voor mezelf,maar voor een klant bij mij op werk

want we hebben een astra H gtc staan met een z20lel alleen wil die man rond de 250pk hebben ipv 170

ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe...(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

de vraag is ook niet voor mezelf,maar voor een klant bij mij op werk

want we hebben een astra H gtc staan met een z20lel alleen wil die man rond de 250pk hebben ipv 170

ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe...(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

Er is boven zo juist vermeld dat je moet opletten met bepaalde motoren en vermogenswinst en de mechanische verschillen.

Als er 40 veilige pk's meer uitkomen dan mag hij denk ik wel blij zijn. Tenzij je er een vaste terugkerende klant bij wenst te hebben??

Klinkt negatief, maar zonder motorische aanpassingen kun je verder tunen, dus richting de 250 wenselijke pk's beter laten.

Als er wat meer geld was uitgegeven aan een OPC ipv GTC. Dan had hij deze vermogens als standaard gehad.

Er is boven zo juist vermeld dat je moet opletten met bepaalde motoren en vermogenswinst en de mechanische verschillen.

Als er 40 veilige pk's meer uitkomen dan mag hij denk ik wel blij zijn. Tenzij je er een vaste terugkerende klant bij wenst te hebben??

Klinkt negatief, maar zonder motorische aanpassingen kun je verder tunen, dus richting de 250 wenselijke pk's beter laten.

Als er wat meer geld was uitgegeven aan een OPC ipv GTC. Dan had hij deze vermogens als standaard gehad.

klopt

maar er staat ook dat die intern gelijk is aan een LET, en die drukken makkelijk 250pk

als er n andere turbo gemonteerd moet worden met evt software correctie is dat verder geen probleem

Terug
Naar boven