• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie

@marcelcoupe wrote:hoi ik heb ook een aantal poetsspullen vindt het leuk werk als je een auto weer zo mooi de deur uit ziet gaan.

mijn kadett c coupe staat in de smartwax [smartwax.nl] ben er erg tevreden over poets er altijd mee :thumb

Smartwax is ook een goed product!

En stiekem is het toch een leuke hobby ;)

hoi ik heb ook een aantal poetsspullen vindt het leuk werk als je een auto weer zo mooi de deur uit ziet gaan.

mijn kadett c coupe staat in de smartwax [smartwax.nl] ben er erg tevreden over poets er altijd mee :thumb

Zaterdag ondergaat men vec een grondige detail beurt van boven toch onder.

Lekker polijsten en spierballen kweken.

Zal wel weer een lange dag worden :???:

@marcelcoupe wrote:hoi ik heb ook een aantal poetsspullen vindt het leuk werk als je een auto weer zo mooi de deur uit ziet gaan.

Smartwax is ook een goed product!

En stiekem is het toch een leuke hobby ;)

zo vandaag effe 6 uurtjes aan het zweten geweest.

na eerst de vec te hebben gewassen en klei-en kon het polijsten beginnen.....

na eerst een testspot te hebben gemaakt die mij aanstond kon ik beginnen met de gewenste combinatie (medium pad(wit) met ultimed compound)

IMAG0231.jpg

daarna verdelen en later op standje 2 verder uitspreiden en beginnen met polijsten op standje 6.

dit doormiddel van telkens weer je gepolijste spoor half te overlappen.daarna haaks op je patroon nogmaals op die wijze polijsten.

IMAG0232.jpg

IMAG0233.jpg

daarna goed uitpoesten en contoleren(had ik hulp bij ;) )

IMAG0228.jpg

na heel wat uurtjes had ik alle delen gehad en heb ik de Vec goed in de Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax gezet.

alle liggende delen heb ik 2x in de wax gezet.

IMAG0241.jpg

IMAG0229.jpg

ook onder de kap nog wat schoongemaakt.

IMAG0238.jpg

IMAG0239.jpg

de lak is nu weer superglad en de vec glimt weer als een spiegel :wub

ik heb wel een totaal shot gemaakt maar die is erg wazig dus de moeite niet waard om te plaatsen helaas.

als het zonnetje morgen nog schijnen wil zal ik effe een paar mooie foto's maken met men spiegel-reflex :thumbup

Zaterdag ondergaat men vec een grondige detail beurt van boven toch onder.

Lekker polijsten en spierballen kweken.

Zal wel weer een lange dag worden :???:

zo vandaag effe 6 uurtjes aan het zweten geweest.

na eerst de vec te hebben gewassen en klei-en kon het polijsten beginnen.....

na eerst een testspot te hebben gemaakt die mij aanstond kon ik beginnen met de gewenste combinatie (medium pad(wit) met ultimed compound)

IMAG0231.jpg

daarna verdelen en later op standje 2 verder uitspreiden en beginnen met polijsten op standje 6.

dit doormiddel van telkens weer je gepolijste spoor half te overlappen.daarna haaks op je patroon nogmaals op die wijze polijsten.

IMAG0232.jpg

IMAG0233.jpg

daarna goed uitpoesten en contoleren(had ik hulp bij ;) )

IMAG0228.jpg

na heel wat uurtjes had ik alle delen gehad en heb ik de Vec goed in de Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax gezet.

alle liggende delen heb ik 2x in de wax gezet.

IMAG0241.jpg

IMAG0229.jpg

ook onder de kap nog wat schoongemaakt.

IMAG0238.jpg

IMAG0239.jpg

de lak is nu weer superglad en de vec glimt weer als een spiegel :wub

ik heb wel een totaal shot gemaakt maar die is erg wazig dus de moeite niet waard om te plaatsen helaas.

als het zonnetje morgen nog schijnen wil zal ik effe een paar mooie foto's maken met men spiegel-reflex :thumbup

Goh, heeft het bij jullie geregent? :???:

:jerry

Netjes hoor

(PS: ik zit nog steeds te wachten op een echt detailing topic waar mensen ervaringen, vragen, tips, etc kunnen delen) :thumbdown

@Van het Ende Customs wrote:Goh, heeft het bij jullie geregent? :???:

Netjes hoor

(PS: ik zit nog steeds te wachten op een echt detailing topic waar mensen ervaringen, vragen, tips, etc kunnen delen) :thumbdown

thanks!

dat topic is een goed idee idd.

ik zal er 1 starten :thumb

Goh, heeft het bij jullie geregent? :???:

Netjes hoor

@Van het Ende Customs wrote:Goh, heeft het bij jullie geregent? :???:

Netjes hoor

thanks!

dat topic is een goed idee idd.

ik zal er 1 starten :thumb

@Van het Ende Customs wrote:heel goed, maar ik bedoelde meer een 'echt' sub-topic (of hoe heet zoiets)

mischien dat 1 van de moderators hier iets mee kan en de topics wil verhuizen :thumbup

het lijkt me geen verkeerde aanvulling :thumbup

Terug
Naar boven