• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie

Een hele recent overzicht heb ik niet, maar dit is de stand tot een half jaar geleden :

Systainer no. 1 : Basisproducten

P1100431Small.jpg

P1100424Small.jpg

P1100426Small.jpg

P1100429Small.jpg

Systainer no. 2 : Polijstproducten

P1100435Small.jpg

P1100432Small.jpg

P1100433Small.jpg

Systainer no. 3 : Doeken

P1100441Small.jpg

P1100439Small.jpg

Systainer no.4 : Voorraad

Hier liggen vooral reserve Kompressor pad's en reserve flessen van Monello in.

Beautycase (ligt altijd in de Astra) :

P1100444Small.jpg

P1100445Small.jpg

P1100442Small.jpg

Voorraad (gedeelte) :

P1100452Small.jpg

Vitrine plank 1 : Swissvax (gedeelte)

P1100447Small.jpg

Vitrine plank 2 : Dodo waxen

P1100448Small.jpg

Vitrine plank 3 : Dodo stuff

P1100449Small.jpg

Van de kleine panel postjes hebben we ze nu alle 19, van de grote potten wax heb ik er nu een stuk of 7.

Tijdens het ordenen viel me eigenlijk op dat ik best veel producten van Meguiar's (voornamelijk uit de detailer lijn) gebruik.

Ondertussen zijn we steeds meer richting Dodo aan het gaan omdat het geweldige producten zijn om mee te werken.

Overigens staat nog niet alles op de foto's, een aantal spullen (waaronder de DAP's, PRO & extractor) staan nog in de loods.

Ook heb ik nog van de Mequiars Prof lijn een 8tal jerrycans staan met veel voorgebruikte producten.

Gr. Arjan

@Van het Ende Customs wrote:heel goed, maar ik bedoelde meer een 'echt' sub-topic (of hoe heet zoiets)

mischien dat 1 van de moderators hier iets mee kan en de topics wil verhuizen :thumbup

het lijkt me geen verkeerde aanvulling :thumbup

Weet er iemand wat een goed middel is om de auto in de was te zetten

kan ik dan het beste maar TurtleWax pakken of zijn er betere die zo in de winkel

te verkijgen zijn. (bijvoorbeeld bij een halfords ofzo)

@GRSBK wrote:Weet er iemand wat een goed middel is om de auto in de was te zetten

Ik weet niet welke eisen jij aan een wax stelt ? Je hebt waxen van 12 tot ver over de 27.000 euro per potje

Iedere wax heeft zo zijn eigen sterke en minder sterke punten. Wil je voor een wax die echt lang blijft zitten (6 maand) dan is een collinite 845 een hele goede, wil je een wax die makkelijk en snel werkt dan is de Poorboys natty's een leuke wax maar die zul je wel om de 2 a 3 maand moeten vervangen.

Zelf ben ik nogal gek van de Dodo waxen, werken erg prettig en standtijd is ook redelijk lang (4 a 5 maand).

Vooral de Supernatural is een hele mooie wax (net als de Wolfgang fuzion) maar aan beide hangen ook forse prijskaartjes aan (160 euro voor 250ml)

Overigens doet een wax niks meer en minder dan beschermen. Je glans en gladheid wordt in de stappen daarvoor afgaand al bepaald.

Een hele recent overzicht heb ik niet, maar dit is de stand tot een half jaar geleden :

Systainer no. 1 : Basisproducten

P1100431Small.jpg

P1100424Small.jpg

P1100426Small.jpg

P1100429Small.jpg

Systainer no. 2 : Polijstproducten

P1100435Small.jpg

P1100432Small.jpg

P1100433Small.jpg

Systainer no. 3 : Doeken

P1100441Small.jpg

P1100439Small.jpg

Systainer no.4 : Voorraad

Hier liggen vooral reserve Kompressor pad's en reserve flessen van Monello in.

Beautycase (ligt altijd in de Astra) :

P1100444Small.jpg

P1100445Small.jpg

P1100442Small.jpg

Voorraad (gedeelte) :

P1100452Small.jpg

Vitrine plank 1 : Swissvax (gedeelte)

P1100447Small.jpg

Vitrine plank 2 : Dodo waxen

P1100448Small.jpg

Vitrine plank 3 : Dodo stuff

P1100449Small.jpg

Van de kleine panel postjes hebben we ze nu alle 19, van de grote potten wax heb ik er nu een stuk of 7.

Tijdens het ordenen viel me eigenlijk op dat ik best veel producten van Meguiar's (voornamelijk uit de detailer lijn) gebruik.

Ondertussen zijn we steeds meer richting Dodo aan het gaan omdat het geweldige producten zijn om mee te werken.

Overigens staat nog niet alles op de foto's, een aantal spullen (waaronder de DAP's, PRO & extractor) staan nog in de loods.

Ook heb ik nog van de Mequiars Prof lijn een 8tal jerrycans staan met veel voorgebruikte producten.

Gr. Arjan

@ Mr. F Bij ou is het een heel ander verhaal omdat jou auto ten eerst veel minder te lijden heeft aan weersomstandigheden en jij ook niet met bijv. een hogedrukreiniger ed aan de slag gaat. Op jou auto en moet deze veel langer blijven zitten dan op een auto die dagelijks wordt gebruikt en in weer en windt buiten staat.

Een waxlaag slijt vooral door (verkeerd) wassen icm verkeerde shampoo. Je kan nog de allerduurste wax erop smeren, als de voorbereiding niet goed is of als je verkeerd wast (met bijv. lekker veel Wash & shine of nog erger : wasboxshampoo / schuim) dan ben je binnen een maand van je waxlaag af.

Weet er iemand wat een goed middel is om de auto in de was te zetten

kan ik dan het beste maar TurtleWax pakken of zijn er betere die zo in de winkel

te verkijgen zijn. (bijvoorbeeld bij een halfords ofzo)

@GRSBK wrote:Weet er iemand wat een goed middel is om de auto in de was te zetten

Ik weet niet welke eisen jij aan een wax stelt ? Je hebt waxen van 12 tot ver over de 27.000 euro per potje

Iedere wax heeft zo zijn eigen sterke en minder sterke punten. Wil je voor een wax die echt lang blijft zitten (6 maand) dan is een collinite 845 een hele goede, wil je een wax die makkelijk en snel werkt dan is de Poorboys natty's een leuke wax maar die zul je wel om de 2 a 3 maand moeten vervangen.

Zelf ben ik nogal gek van de Dodo waxen, werken erg prettig en standtijd is ook redelijk lang (4 a 5 maand).

Vooral de Supernatural is een hele mooie wax (net als de Wolfgang fuzion) maar aan beide hangen ook forse prijskaartjes aan (160 euro voor 250ml)

Overigens doet een wax niks meer en minder dan beschermen. Je glans en gladheid wordt in de stappen daarvoor afgaand al bepaald.

@ Mr. F Bij ou is het een heel ander verhaal omdat jou auto ten eerst veel minder te lijden heeft aan weersomstandigheden en jij ook niet met bijv. een hogedrukreiniger ed aan de slag gaat. Op jou auto en moet deze veel langer blijven zitten dan op een auto die dagelijks wordt gebruikt en in weer en windt buiten staat.

Een waxlaag slijt vooral door (verkeerd) wassen icm verkeerde shampoo. Je kan nog de allerduurste wax erop smeren, als de voorbereiding niet goed is of als je verkeerd wast (met bijv. lekker veel Wash & shine of nog erger : wasboxshampoo / schuim) dan ben je binnen een maand van je waxlaag af.

Dankje, maar sommige hier zijn ook niet misselijk.

Alleeen durf ik niet aan machinaal te gaan.. Ik denk dat detailen dan een beetje uit z'n proporties gaat vallen :P

Dankje, de foto heb ik eens na een regenachtige nacht genomen.

@groenetijger wrote:Dankje, maar sommige hier zijn ook niet misselijk.

Alleeen durf ik niet aan machinaal te gaan.. Ik denk dat detailen dan een beetje uit z'n proporties gaat vallen :P

Dankje, de foto heb ik eens na een regenachtige nacht genomen.

Een dap 500 of 900 zou goed in het plaatje passen :thumb

En die is ook 'safe'

Klopt, maar ik ken mezelf..

Begin met een 900, nadien wil ik meer meer meer, dus ook aan de rotary, en voor je het weet is het hek van de dam en sta ik hier de hele straat te detailen.

Kheb teveel hobby's, en daarom probeer ik de DAP uit te stellen en zoveel mogelijk handmatig te doen. Maar een keer komt er gewoon eentje :P

Terug
Naar boven