• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellings pook

@ wim V6

die pin waar je over had , kan dat er voor zorgen dat je niet goed in je 5e versnelling komt want die gaat bij nogal lastig echt duwen steunen en kreunen ???

Ps: de koppelings platen zijn niet versleten nagevraagt bij de opel dealer had daar en volledige check gedaan

alvast bedankt

@ wim V6

die pin waar je over had , kan dat er voor zorgen dat je niet goed in je 5e versnelling komt want die gaat bij nogal lastig echt duwen steunen en kreunen ???

Ps: de koppelings platen zijn niet versleten nagevraagt bij de opel dealer had daar en volledige check gedaan

alvast bedankt

@wim-v6 wrote:Jup, klopt, je komt er niet lekker voor..

Willem

ben er dus achter wat het dus was misschien een handige tip gelijk

het speedje van het huisje van de koppeling ( vlak voor de transmissie bak zeg maar)

heeft veel spelling deze zorgde er dus voor dat ik dus niet goed in mijn 5e versnelling kan komen

deze is alleen te krijgen bij de opel dealer :S jammer kan deze dus maandag pas op gaan halen :(

bedankt wim :D

@wim-v6 wrote:Jup, klopt, je komt er niet lekker voor..

Willem

ben er dus achter wat het dus was misschien een handige tip gelijk

het speedje van het huisje van de koppeling ( vlak voor de transmissie bak zeg maar)

heeft veel spelling deze zorgde er dus voor dat ik dus niet goed in mijn 5e versnelling kan komen

deze is alleen te krijgen bij de opel dealer :S jammer kan deze dus maandag pas op gaan halen :(

bedankt wim :D

Vandaag het bewuste spietje vervangen, was appeltje eitje, de foto's vertellen waarom:

Op deze foto het nieuwe spietje.

Op deze foto een mooie bouwtekening van het schakelmechanisme. Het ging om onderdeeltje 19.

En hier het oude spietje, deze foto verklaard waarom hij er zo easy uit ging.

Ik hoopte dat hij nu soepeler zou schakelen. Helaas, hij gaat nog steeds moeilijk z'n 2 in, overigens alleen bij het terug schakelen voor bijv. een bocht of een verkeerslicht. Helaas.

(edit) De post hierboven over dat ik hem er niet uitkreeg dat sloeg nergens op. Was met de verkeerde bezig :swear

Vandaag het bewuste spietje vervangen, was appeltje eitje, de foto's vertellen waarom:

Op deze foto het nieuwe spietje.

Op deze foto een mooie bouwtekening van het schakelmechanisme. Het ging om onderdeeltje 19.

En hier het oude spietje, deze foto verklaard waarom hij er zo easy uit ging.

Ik hoopte dat hij nu soepeler zou schakelen. Helaas, hij gaat nog steeds moeilijk z'n 2 in, overigens alleen bij het terug schakelen voor bijv. een bocht of een verkeerslicht. Helaas.

(edit) De post hierboven over dat ik hem er niet uitkreeg dat sloeg nergens op. Was met de verkeerde bezig :swear

Ik heb hetzelfde probleem met terugschakelen. Gaat erg stug in zijn 2. Overigens is het probleem bij mij verdwenen als de motor goed warm is. Ik verdenk de bak zelf, een synchromesh oid

Ik heb hetzelfde probleem met terugschakelen. Gaat erg stug in zijn 2. Overigens is het probleem bij mij verdwenen als de motor goed warm is. Ik verdenk de bak zelf, een synchromesh oid

Terug
Naar boven