• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak calibra 2.5 v6

Staat niet op de kop..

Motorcode heeft niks met de kop te maken verder, de kop is een los onderdeel...

Motorcode staat bij opel altijd op de rand tegen de bak aan aan de radiateurzijde...

Willem

Staat niet op de kop..

Motorcode heeft niks met de kop te maken verder, de kop is een los onderdeel...

Motorcode staat bij opel altijd op de rand tegen de bak aan aan de radiateurzijde...

Willem

staat idd ergens op je blok..volgends mij staat het ook ergens op je koppen toch?

ik heb hier koppen van een x30xe blok liggen daar staat het wel op..

en mensen kom op hou het gezellig:Dwe zitten hier toch om elkaar te helpen:D

staat idd ergens op je blok..volgends mij staat het ook ergens op je koppen toch?

ik heb hier koppen van een x30xe blok liggen daar staat het wel op..

en mensen kom op hou het gezellig:Dwe zitten hier toch om elkaar te helpen:D

Hee,

Alvast bedankt dat jij teminste wel normale antwoorden kan geven. en u is niet nodig hoor ben 22.

Heb je dan ook als je een f28 bak neemt ook een andere koppelingsset nodig als wat ik nu heb?

Of weet jij dat niet, zoniet weet jij dan iemand die dat wel zal weten?

Maar bedankt voor je reactie ;) :thumb

Hee,

Alvast bedankt dat jij teminste wel normale antwoorden kan geven. en u is niet nodig hoor ben 22.

Heb je dan ook als je een f28 bak neemt ook een andere koppelingsset nodig als wat ik nu heb?

Of weet jij dat niet, zoniet weet jij dan iemand die dat wel zal weten?

Maar bedankt voor je reactie ;) :thumb

Als ik te snel optrek dan begint me koppeling te stinken.

En ik heb bij me bak gekeken en bij me hevel zit ruimte zat.

Er zit een sachs verharde koppelingsset op..

Is het mogelijk dat mijn drukgroep te groot is voor de koppelingsplaat? dat hij hem gewoon half pakt?

Als ik te snel optrek dan begint me koppeling te stinken.

En ik heb bij me bak gekeken en bij me hevel zit ruimte zat.

Er zit een sachs verharde koppelingsset op..

Is het mogelijk dat mijn drukgroep te groot is voor de koppelingsplaat? dat hij hem gewoon half pakt?

misschien ook nog van belang om te weten

dat mijn nieuwe koppelingset erin zat heb ik via me koppelingskabel me pendaal heel veel moeten stellen om hem weer normaal te krijgen

misschien ook nog van belang om te weten

dat mijn nieuwe koppelingset erin zat heb ik via me koppelingskabel me pendaal heel veel moeten stellen om hem weer normaal te krijgen

hey

ik ga zelf met een 3.0v6 rijden met een f28 bak(turbobak)

zou dit voor u ook niet de oplossing zijn?ik hoor namelijk heel veel gasten die met meer pk's met zon bak rijden.

Weet niet of het echt allemaal werkt,dus neem me niks kwalijk als het niet zo is,maar denk dat er ge noeg gasten hier zijn dit dit wel weten..

hoop dat je dr wat aan heb

grts

hey

ik ga zelf met een 3.0v6 rijden met een f28 bak(turbobak)

zou dit voor u ook niet de oplossing zijn?ik hoor namelijk heel veel gasten die met meer pk's met zon bak rijden.

Weet niet of het echt allemaal werkt,dus neem me niks kwalijk als het niet zo is,maar denk dat er ge noeg gasten hier zijn dit dit wel weten..

hoop dat je dr wat aan heb

grts

@Oenatje wrote:is maar goed ray dat jij de auto wel kent, en dat jij wel harde bewijzen hebt

mister know it all

ik zeik niemand af, dat jij dat zo opvat ligt aan jou

waarom rijden duitse auto's harder als nederlandse auto's? vaag

ik ken die auto ook niet

maar zo als ik lezen kan weet hij zelf ook niet wat er met die auto gebeurt is

jij zegt gewoon direct dat het niet mogelijk is zonder verder na te denken

als er iemand hier komt en aan geeft 10 pk meer te hebben dan bij opel in de folder staat ben jij altijd de eerste die hem af brand

en ook gelijk weer linken naar het marktplaats forum van je zodat je vriendjes er ook kunnen happen

alleen jammer he dat je hier geen mod functie hebt zoals op het astra forum he

@Oenatje wrote:is maar goed ray dat jij de auto wel kent, en dat jij wel harde bewijzen hebt

mister know it all

ik zeik niemand af, dat jij dat zo opvat ligt aan jou

waarom rijden duitse auto's harder als nederlandse auto's? vaag

ik ken die auto ook niet

maar zo als ik lezen kan weet hij zelf ook niet wat er met die auto gebeurt is

jij zegt gewoon direct dat het niet mogelijk is zonder verder na te denken

als er iemand hier komt en aan geeft 10 pk meer te hebben dan bij opel in de folder staat ben jij altijd de eerste die hem af brand

en ook gelijk weer linken naar het marktplaats forum van je zodat je vriendjes er ook kunnen happen

alleen jammer he dat je hier geen mod functie hebt zoals op het astra forum he

164 bhp @ 6380 rpm Standard V6

173 bhp @ 6330 rpm Standard V6

180 bhp @ 6066 rpm Standard V6

182 bhp @ 6050 rpm Open induction kit, custom stainless steel cat back exhaust

186 bhp @ 6040 rpm Standard V6 with cold air feed

187 bhp @ 6080 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (dual)

189 bhp @ 6028 rpm Courtenay air box, Courtenay remap, lighter flywheel, 4 bar FPR, Magnecor leads, iridium plugs

190 bhp @ 6290 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (mono), 3 litre cams

190 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, open induction kit with cold air feed, custom cat back exhaust (mono), Superchip

193 bhp @ 6074 rpm Standard V6 with cold air feed

196 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, cold air feed, stainless steel cat back exhaust (mono)

200 bhp @ 6100 rpm Cold air feed, de-cat pipe, stainless steel straight through exhaust

oenatje zie lijst :agent

164 bhp @ 6380 rpm Standard V6

173 bhp @ 6330 rpm Standard V6

180 bhp @ 6066 rpm Standard V6

182 bhp @ 6050 rpm Open induction kit, custom stainless steel cat back exhaust

186 bhp @ 6040 rpm Standard V6 with cold air feed

187 bhp @ 6080 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (dual)

189 bhp @ 6028 rpm Courtenay air box, Courtenay remap, lighter flywheel, 4 bar FPR, Magnecor leads, iridium plugs

190 bhp @ 6290 rpm Stainless Steel custom cat back exhaust (mono), 3 litre cams

190 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, open induction kit with cold air feed, custom cat back exhaust (mono), Superchip

193 bhp @ 6074 rpm Standard V6 with cold air feed

196 bhp @ ???? rpm Enlarged throttle body, cold air feed, stainless steel cat back exhaust (mono)

200 bhp @ 6100 rpm Cold air feed, de-cat pipe, stainless steel straight through exhaust

oenatje zie lijst :agent

je zal het goed moeten reinigen in die hoek, de tand der tijds heeft er aardig vat op gehad.

zit je rond de 240 pk met een sachs performance koppeling die slipt, dan doe je of zelf iets fout of je hebt een gaar vliegwiel / drukgroep.

Willem

je zal het goed moeten reinigen in die hoek, de tand der tijds heeft er aardig vat op gehad.

zit je rond de 240 pk met een sachs performance koppeling die slipt, dan doe je of zelf iets fout of je hebt een gaar vliegwiel / drukgroep.

Willem

verschil zit binnen in

maar je kunt het ook zien aan het motor nummer wat op de rand voor aan op het blok staat

de plek waar de je bak tegen je motor zit op die rand

staat daar niks staat er aan de achterkant van het blok op gegoten

alleen zie je dat haast niet als de motor er in zit

Terug
Naar boven