• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak calibra 2.5 v6

als ie niet zwaar gaat zit er een standaard drukgroep bij..

en een Sachs koppeling is nog geen sportkoppeling, en een geharde koppeling slipt sneller als een gewone..

ik heb met origineel montage (LUK) ook nooit problemen gehad, wel met Sachs OEM vervangings sets, in de vorm van slippende koppeling op een V6.

Willem

als ie niet zwaar gaat zit er een standaard drukgroep bij..

en een Sachs koppeling is nog geen sportkoppeling, en een geharde koppeling slipt sneller als een gewone..

ik heb met origineel montage (LUK) ook nooit problemen gehad, wel met Sachs OEM vervangings sets, in de vorm van slippende koppeling op een V6.

Willem

zal allemaal wel. maar jij weet net zo goed als ik dat je alleen met een chipje geen mega vermogens winst behaald bij een ongeblazen motor

daarom ook mijn vraag of er meer aangedaan was dan alleen een pringel erin. maar TS antwoord daar niet op.

zal allemaal wel. maar jij weet net zo goed als ik dat je alleen met een chipje geen mega vermogens winst behaald bij een ongeblazen motor

daarom ook mijn vraag of er meer aangedaan was dan alleen een pringel erin. maar TS antwoord daar niet op.

ja wou net zeggen,mijn 2.5 v6 zou ook gechipt zijn,en ik ou daardoor 190 pk hebben...

standaard heeft een v6 (c2.5xe) 170 pk..lijkt me sterk dat chippen bijna 70 pk extra levert :D

ja wou net zeggen,mijn 2.5 v6 zou ook gechipt zijn,en ik ou daardoor 190 pk hebben...

standaard heeft een v6 (c2.5xe) 170 pk..lijkt me sterk dat chippen bijna 70 pk extra levert :D

Hallo,

Mijn vriend is er nu niet dus ik ( ze vriendin ) probeer je het maar een beetje uit te leggen

De auto heeft standaard 170 pk's volgens de duitse papieren die nog aanwezig zijn.

Maar er zit een chip in van 40 pk's. Maar de hele motor is gereviseerd dus we weten niet wat er nog meer aan gedaan is. Maar omdat die motor zoveel kracht heb als je optrekt brand hij die frictieplaat eruit. Nu zit me vriend te debken er een sentebronsplaat indoen ( die ze gebruiken voor de cross ) maar dan moest hij weet vanalles aanpassen. Dus we hebben liever een andere oplossing dat we niet 5 keer per jaar een andere koppelingsset hoeven te halen.

Als er iets niet klopt van mijn verhaal laat ik me vriend morgen wel even mij fouten bijwerken maar volgens mij is dat niet het geval.

hopelijk kun je er wat mee en heb je ook een oplossing.....

Hallo,

Mijn vriend is er nu niet dus ik ( ze vriendin ) probeer je het maar een beetje uit te leggen

De auto heeft standaard 170 pk's volgens de duitse papieren die nog aanwezig zijn.

Maar er zit een chip in van 40 pk's. Maar de hele motor is gereviseerd dus we weten niet wat er nog meer aan gedaan is. Maar omdat die motor zoveel kracht heb als je optrekt brand hij die frictieplaat eruit. Nu zit me vriend te debken er een sentebronsplaat indoen ( die ze gebruiken voor de cross ) maar dan moest hij weet vanalles aanpassen. Dus we hebben liever een andere oplossing dat we niet 5 keer per jaar een andere koppelingsset hoeven te halen.

Als er iets niet klopt van mijn verhaal laat ik me vriend morgen wel even mij fouten bijwerken maar volgens mij is dat niet het geval.

hopelijk kun je er wat mee en heb je ook een oplossing.....

Standaard plaat is inderdaad wel wat zwak voor over de 200pk, maar redden moet ie het..

Tis maar net hoe je ermee rijdt...

een Frictieplaat gaat er niet uit als je een beetje normaal doet, ook als ze opgevoerd is.

De Frictoe plaat trek je in dit geval alleen kapot als je Continu ligt te stampen en vlot weg rijdt.

Slippen met de voet van de koppeling zou niet mogen kunnen..

Er zijn ook gewoon Sport koppelingen te koop voor deze motor, deze kan je zo op deze motor plaatsen en hebben RUIM voldoende grip.

We hebben hier zo'n koppeling van Sachs op een Astra-F met C25XE set-up en 3.2 motor rijden, Geen Centje pijn....

Willem

Standaard plaat is inderdaad wel wat zwak voor over de 200pk, maar redden moet ie het..

Tis maar net hoe je ermee rijdt...

een Frictieplaat gaat er niet uit als je een beetje normaal doet, ook als ze opgevoerd is.

De Frictoe plaat trek je in dit geval alleen kapot als je Continu ligt te stampen en vlot weg rijdt.

Slippen met de voet van de koppeling zou niet mogen kunnen..

Er zijn ook gewoon Sport koppelingen te koop voor deze motor, deze kan je zo op deze motor plaatsen en hebben RUIM voldoende grip.

We hebben hier zo'n koppeling van Sachs op een Astra-F met C25XE set-up en 3.2 motor rijden, Geen Centje pijn....

Willem

Normaal staat dat er niet op, heb een paar weken terug nog X30XE koppen in de handen gehad.

Op mijn X25XE koppen staat ook niks met betrekking tot X25XE motorcode

Zo ook niet op de Koppen van mijn Nieuwe Y30SE motor.

Willem

Normaal staat dat er niet op, heb een paar weken terug nog X30XE koppen in de handen gehad.

Op mijn X25XE koppen staat ook niks met betrekking tot X25XE motorcode

Zo ook niet op de Koppen van mijn Nieuwe Y30SE motor.

Willem

staat wel ergens op de kop bij een x30xe volgens mij

is er in gegrafeert moet alleen straks even kijken waar ook al weer

maar staat wel er op de kop

staat wel ergens op de kop bij een x30xe volgens mij

is er in gegrafeert moet alleen straks even kijken waar ook al weer

maar staat wel er op de kop

Ik ben helaas vandaag niet aan toe gekomen om de kijken naar me motorcode. druk druk druk druk druk... :???:

Maar wim-v6.. jij denkt dus dat het verstandiger is om een sportkoppeling te nemen?

Terug
Naar boven