• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak m32

Zit net te kijken maar bij een m32 kan je de olie vanaf boven bijvullen en bij de f40 niet als ik het goed zie, en laat ik nou net 2 weken geleden me bak hebben laten verversen via boven ( onder de accu )

Dus dan zal ik de m32 hebbe

Ik heb het DMF van mijn Vectra Z19DTH ook kapot gehad en inmiddels laten vervangen. Dat heb ik op de volgende manier geconstateerd:

1 Motor aan

2 Versnellingsbak in vrij

3 Koppeling op laten komen tot aangrijpingspunt (volledig ingetrapt en helemaal los hoor je niets!)

Indien hoop gerammel: vliegwiel kapot.

Die vliegwielen geven wel steeds vaker problemen. Heb ik destijds bij mijn astra ook al gehad. 160k op de klok, vliegwiel kapot. Het geluid kan ik me zo ff niet meer voor de geest halen. Is al 5 1/2 jaar terug

@Haasje17 wrote:Ga dan gewoon langs de garage / dealer die moet dat wel kunnen constateren.

Zeer slim opgemerkt ;)

Wil niet brutaal overkomen maar denk je nou echt dat ik die optie over had geslagen ?

VOD kon mij alleen vertellen dat het ofwel me bak of me vliegwiel is, maar dat ze dit alleen kunnen zien als de bak eraf is.

Neem aan dat het rekensommetje wel al in je hoofd zit zeker ;)

Nogmaals wil niet vervelend overkomen.

Maar aangezien het onze enige auto is heb ik geen tijd om de bak te laten demonteren dan te kijke wat het is , dan nog de onderdelen te moeten bestellen en dan een week later me auto terug te hebben.

Als ik in zn vrij gas geef hoor je in zn lage toeren een ratel misschien dat jullie iets aan deze info hebben

Ja ik heb nog niet veel ellende gehoord van de f40 bakken maar goed via een forum is het altijd lastig.

Zeeland is voor mij niet echt om de hoek en om nou garanties te geven zonder iets open te halen is ook erg lastig.

Denk dat het vliegwiel wel op voorraad is bij http://www.fsrs-opelwebshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Neem eens contact met ze op wat de levertijd ervan is.

Met 1 auto is het idd lastig. Zou haast voor 100 euro een barrel met paar weken / maanden apk aanschaffen zodat je deze in alle rust kunt fixen.

''Vannos'' hier van het forum woont in Zeeland misschien dat je hem eens kan contacten, wellicht dat hij wil helpen??

Nou tja,

tis heel simpel, als je geen brug heb ga je het zelf niet kunnen vervangen.

Ongeacht of het de bak of vliegwiel is de bak moet er toch af.

De kans is niet heel groot dat het de bak is, maar kosten verschil is enkel de bak. Als de bak er toch af is zou ik meteen je koppeling enz controleren en eventueel vervangen.

En om dit goed te kunnen vaststellen zal de bak eraf moeten. Als de dealer het niet kan horen / zien hoe denk jij dat wij dat dan moeten kunnen zien?

Als je snelheid hebt en je trapt de koppeling is is dan het geluid weg? Dan is de kans groot dat het het vliegwiel is. Maar is nogsteeds de kans aanwezig dat het ook in de bak kan zitten.

Dat ik dit zelf nie kan snap ik wel natuurlijk maar zou gewoon graag weten wat het is zodat ik weet wat het me gaat kosten .

Mvg Timothy

Terug
Naar boven