• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versnellingsbak naar de ....??

wesp-nl

Post weinig
Hallo,

Sinds ik mijn Astra F 1.6 16v heb schakelt hij al niet heel lekker naar zijn 2.

Hij heeft vaak dat hij in zijn 4 ging terwijl ik heb toch echt duidelijk in zijn 2 zette.

Nou heeft hij sinds gister dat helemaal vaak en krijg hem nauwlijks meer in zijn 2! hij gaat continu naar zijn 4. En ik had het ook een paar keer dat ik hem in zijn 1 zette maar aar 3e versnelling ging.

Jaa ik kan wel schakelen en eet waar zijn 1 en 2 zitten... :P

Wat is dit? Is mijn versnellingsbak nu echt naar de klote of kan het ook nog wat anders zijn?

En wat zou dit ongeveer kosten?

Koppeling is trouwens een paar 1000 km geleden vervangen.

Groeten Wesley

kunnen een paar tanden zijn die afgebroken zijn en daarom dat hij mischien verspring

zou het verder niet weten wat het zal moeten zijn

kunnen een paar tanden zijn die afgebroken zijn en daarom dat hij mischien verspring

zou het verder niet weten wat het zal moeten zijn

Ik denk dat je eerst eens moet kijken of je versnellingspook wel goed is afgesteld, lijkt erop alsof de schakelstang verdraaid zit waardoor je moeilijk in bepaalde versnellingen kunt komen en hij dan in een andere schiet.

Ik denk dat je eerst eens moet kijken of je versnellingspook wel goed is afgesteld, lijkt erop alsof de schakelstang verdraaid zit waardoor je moeilijk in bepaalde versnellingen kunt komen en hij dan in een andere schiet.

Bij dit soort dingen altijd eerst de versnellingspook afstellen. Ook die pin goed controleren want die wil wel eens kapot.

Als ie dan niet goed is dan kan je altijd nog voor een andere bak kijken.

Bij dit soort dingen altijd eerst de versnellingspook afstellen. Ook die pin goed controleren want die wil wel eens kapot.

Als ie dan niet goed is dan kan je altijd nog voor een andere bak kijken.

Okee dan ga ik daar even voor langs bij de garage want weet daar zelf niks van.

Dat zal dus wel mee vallen qua kosten?

@pascal jaa bedankt je had daar ook al snel gereageerd ja :D

Okee dan ga ik daar even voor langs bij de garage want weet daar zelf niks van.

Dat zal dus wel mee vallen qua kosten?

@pascal jaa bedankt je had daar ook al snel gereageerd ja :D

Terug
Naar boven