• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak olie bij uitnemen aandrijfas astra G CDTI

moparone

Post weinig
Ik moet een nieuwe stofhoes plaatsen op de aandrijfas van de astra G 1.7 DCTI, hoe weet ik wel maar wat met de versnellingsbak olie, loopt die er uit bij demontage van de aandrijfas of blijft deze zitten?

Kwestie van de nodige materialen bij de hand te hebben bij de klus zodat de wagen direct terug kan rijden.

Ok dan moet ik ook zorgen voor een nieuwe dichting van het deksel van de versnellingsbak en versnellingsbakolie om de job te kunnen afronden, bedankt.

Wat je ook kan doen is de kant waar de ashoes gemaakt moet worden hoog op krikken.

Dan loopt het er niet uit.

of iets pakken om als wanneer je de as eruit trekt het ga dicht stopt zodat er het minimale uit loopt...

zo heb ik dat bij mijn ashoes reparatie gedaan...

Terug
Naar boven