• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versnellingsbak olie bijvullen/verversen

NL-Kevin

Post weleens wat
Hallo,

Ik wil mijn versnellingsbak olie verversen, dit omdat het lijkt of dat er niet veel meer in zit.

Het is een X1.6SZR motor.

De olie heb ik al gekocht, maar weet iemand waar ik de olie er uit kan laten lopen en weer bijvullen?

Ik had op het forum al gelezen dat het makkelijk kon zijn om de accu er uit te halen.

Heeft iemand misschien een foto van de plaats?

Bovenop schakelhuis onder de accu dus.

Ontluchtingsbout eruit draaien, trechter erin en gieten maar.

naast de aandrijfas aan de korte as zijde zit de peilbout.

en aftappen via deksel onder op de bak, eerst nieuwe pakking halen bij de dealer..

ik heb het toevallig vorige week gedaan bij mijn Ascona (zelfde type bak)

Willem

op de vulplug zit meestal een zwart plastiek dopje die je eraf moet wippen.

let wel op met het vast draaien van je carterdeksel ,het schroefdraad draai je heel snel kapot,het moet net iets vaster dan hand vast,beter is nog met een moment sleutel.

Zwarte dopje hoef je er niet af te wippen, gewoon met een steeksleutel de bout 1slag los draaien, de rest gaat met de hand zo los, zelfs na 27 jaar..

Willem

op de onderstaande foto zie je m net zitten onder de slang, in het verlengde van de uitstekende piel op het schakelhuis

Willem

Terug
Naar boven