• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak opel corsa A F13

hallo ik ben stef en heb een opel corsa A met een 1600 carbu motor . er zit een f13 versnellingsbak onder en ik ben op zoek naar een korte versnellingsbak . hoe kan ik dat zien en waar kan ik zo iets nog vinden en wat past op de blok het is een gewone 8 klepper .

grtz stef :thumb

heb juist nummers gevonden van de bak die er onder hangt .

31203w324 dit is wat er op staat en dit komt overeen met

F13 wR: QN,SJ,HP,CC 3.74 en weet iemand wat deze nummertjes dan betekenen ?

alvast bedankt .

heb juist nummers gevonden van de bak die er onder hangt .

31203w324 dit is wat er op staat en dit komt overeen met

F13 wR: QN,SJ,HP,CC 3.74 en weet iemand wat deze nummertjes dan betekenen ?

alvast bedankt .

@stef_92 wrote:hallo ik ben stef en heb een opel corsa A met een 1600 carbu motor . er zit een f13 versnellingsbak onder en ik ben op zoek naar een korte versnellingsbak . hoe kan ik dat zien en waar kan ik zo iets nog vinden en wat past op de blok het is een gewone 8 klepper .

vergeten te melden hij is van +- 1982 :)

@stef_92 wrote:hallo ik ben stef en heb een opel corsa A met een 1600 carbu motor . er zit een f13 versnellingsbak onder en ik ben op zoek naar een korte versnellingsbak . hoe kan ik dat zien en waar kan ik zo iets nog vinden en wat past op de blok het is een gewone 8 klepper .

vergeten te melden hij is van +- 1982 :)

Gewoon een bak van opel corse a gsi, past gewoon zonder problemen, maar.......

Hierdoor gaat je toerental in de hoogste versnelling omhoog en je topsnelheid naar beneden.

houdt rekening met het maximale toerental dat je blok aankan.........

mvgr stefanovitch

Gewoon een bak van opel corse a gsi, past gewoon zonder problemen, maar.......

Hierdoor gaat je toerental in de hoogste versnelling omhoog en je topsnelheid naar beneden.

houdt rekening met het maximale toerental dat je blok aankan.........

mvgr stefanovitch

Stefanovisch, de Corsa GSI versnellingsbak is juist de F13 ;)

Normaliter hangt er een F10/4 of F10/5 in een Corsa.

Verder is het idd ff kijken naar de ratios.

Ik zag zo snel al wel op de opel infos site dat er verschil kan zitten tussen twee dezelfde bakken. Ligt er aan waar ze af komen en dan verschilt de eind overbrenging. Dat heeft invloed in elke versnelling.

Stefanovisch, de Corsa GSI versnellingsbak is juist de F13 ;)

Normaliter hangt er een F10/4 of F10/5 in een Corsa.

Verder is het idd ff kijken naar de ratios.

Ik zag zo snel al wel op de opel infos site dat er verschil kan zitten tussen twee dezelfde bakken. Ligt er aan waar ze af komen en dan verschilt de eind overbrenging. Dat heeft invloed in elke versnelling.

en ze laten ook zien op een tekening dat er van onder een soort serie nummer moet staan van 1 is het jaar dat hij gemaakt is , 2 dat type en zo maar op mijn versnellingsbak staat alleen maar F13

90

334 345 269 dat staat vanboven in die apart gegoten hokjes en er staat geen nummer aan de onderzijde zoals men laat zien bij de tekening .

grtz stef

Ik weet een ding W staat voor wide transmission, en ja McKaamos dat is een F13 maar wel een shortrange bak die in de corsa gsi zit.

mvgr stefanovitch

en ze laten ook zien op een tekening dat er van onder een soort serie nummer moet staan van 1 is het jaar dat hij gemaakt is , 2 dat type en zo maar op mijn versnellingsbak staat alleen maar F13

90

334 345 269 dat staat vanboven in die apart gegoten hokjes en er staat geen nummer aan de onderzijde zoals men laat zien bij de tekening .

grtz stef

Ik weet een ding W staat voor wide transmission, en ja McKaamos dat is een F13 maar wel een shortrange bak die in de corsa gsi zit.

mvgr stefanovitch

@stefanovitch wrote:Ik weet een ding W staat voor wide transmission, en ja McKaamos dat is een F13 maar wel een shortrange bak die in de corsa gsi zit.

mvgr stefanovitch

ah dus is het een lange bak die er onder hangt ? grtz stef

@stefanovitch wrote:Ik weet een ding W staat voor wide transmission, en ja McKaamos dat is een F13 maar wel een shortrange bak die in de corsa gsi zit.

mvgr stefanovitch

ah dus is het een lange bak die er onder hangt ? grtz stef

Terug
Naar boven