• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak, opgelost.

Mijn 1e vraag: waarom zo ingewikkeld als het een stuk makkelijker kan?

kun je niet gewoon een bak met kabel gaan gebruiken?

scheelt je een hoop werk en ellende:thumbup

Mijn 1e vraag: waarom zo ingewikkeld als het een stuk makkelijker kan?

kun je niet gewoon een bak met kabel gaan gebruiken?

scheelt je een hoop werk en ellende:thumbup

[rquote=1889437&tid=144377&author=GS2.6]Sorry, heb ik niet erbij gezet.

natuurlijk, ik snap dat dat makkelijker is, schakelt ook stukken fijner en lichter, maar ik heb nog een bak liggen met hydraulische koppeling, vandaar vraag ik dat hier even!![/rquote]

oke, das duidelijk.

hoe en wat precies qua inbouwen durf ik je niet te zeggen:hmmz

Heb je dan niet ook een andere hoofdremcilinder nodig met gescheiden reservoirs voor de vloeistof.

het moet namelijk niet zo zijn dat als je remvloeistofpeil zakt, dat je dan geen koppeling meer zou hebben;)

[rquote=1889437&tid=144377&author=GS2.6]Sorry, heb ik niet erbij gezet.

natuurlijk, ik snap dat dat makkelijker is, schakelt ook stukken fijner en lichter, maar ik heb nog een bak liggen met hydraulische koppeling, vandaar vraag ik dat hier even!![/rquote]

oke, das duidelijk.

hoe en wat precies qua inbouwen durf ik je niet te zeggen:hmmz

Heb je dan niet ook een andere hoofdremcilinder nodig met gescheiden reservoirs voor de vloeistof.

het moet namelijk niet zo zijn dat als je remvloeistofpeil zakt, dat je dan geen koppeling meer zou hebben;)

Er komt een aparte cilinder in verbinding met je pedaal deze heeft een eigen reservoir en 1 uitgang voor naar je koppeling.

Er komt een aparte cilinder in verbinding met je pedaal deze heeft een eigen reservoir en 1 uitgang voor naar je koppeling.

Laat mij dan maar de kabel, zou nooit meer eene met hydraulische koppeling willen hebben , met en gever en nemercylinder die kapot kan gaan en als je de kabel verrekt kun je nog rijden bij hydraulische koppeling niet.

Ik zeg altijd warom gemakkelijk als het ook mooilijk kan.

Gr. Peter

Laat mij dan maar de kabel, zou nooit meer eene met hydraulische koppeling willen hebben , met en gever en nemercylinder die kapot kan gaan en als je de kabel verrekt kun je nog rijden bij hydraulische koppeling niet.

Ik zeg altijd warom gemakkelijk als het ook mooilijk kan.

Gr. Peter

Ah zo, ok. Dat is dus te doen met d cilinders.

Ik ga eerst de bakken eens bekijken en dan zie ik weer.

Ah zo, ok. Dat is dus te doen met d cilinders.

Ik ga eerst de bakken eens bekijken en dan zie ik weer.

Ik heb me even wat schema's bekeken en daar zit meer werk in bij de pedaal en leidingen etc. dan ik nu nodig heb.

Maar is te doen, komt bij een ander project misschien.

Ik heb me even wat schema's bekeken en daar zit meer werk in bij de pedaal en leidingen etc. dan ik nu nodig heb.

Maar is te doen, komt bij een ander project misschien.

Terug
Naar boven