• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak probleem 5 bak c kadett

pipo

Post veel
hoi ik heb een bak probleem bij mijn kadett had laatst van stilstaand een sprint getrokken[vel grip weinig wielspin]:P

maar sindsdien schakelt hij klote ik moet hem in elke versnelling drukken alsof hij niet vrij komt.en ik meen dat hij ook trilt als je optrekt wat hij voorheen niet deed:hmmz

weet iemand raad:angel

is gewoon een cih 2,0 met manta getrag 5 bak

ja hij komt nog vrij:hmmz heb hem al anders afgesteld met die stelbout aan de andere kant van de bak maar maakt niks uit:mad:

vind het ook wel raar dat hij dat ines deed na die sprint.voorheen schakelde hij heel soepel

achteras is niks mis mee daar schakel ik niet mee:P

maar hij gaat bijna niet meer in de versnelling ook al stel ik de koppling na

hmmm heb ik ooit gehad bij onze oude coupe heb het helaas nooit gevonden tot de dag dat hij weg ging misschien gewoon eens de bak eraf halen en eens alles goed bekijken wat de koppeling betreft zul je mee maken als je dan alles weer terug erop zet dat het weg is weet je nog niet wat het is

net even gedaan dan gat hij wel redelijk goed in de versnelling maar wil ik hem er uit halen dan is het net of hij in de 1 en 3 ergens blijft haken.niet echt soepel dus

schakelmechaniek gaar, motorsteun slecht, als allerlaatste bak gaar

heb het met een Sierra (ook RWD) gehad dat de baksteun gaar was, schakelde ook erg moeilijk

Willem

ja vind het alleen raar dat hij dat meten na die sprint deed.maar ik heb weinig speling op het mechaniek en motorsteun gaar ???wat heeft dat met de bak te maken mijn pook staat op de bak niet vast aan de tunnel:hmmz.ik dacht al aan een kromme schakel vork in de bak of zo:hmmz

dat je bak niet lekker meer in lijn ligt met de pook

ik weet niet of jouw pook direct uit de bak komt of dat er een mechaniek tussen zit??

origineel gepost door wim-v6

dat je bak niet lekker meer in lijn ligt met de pook

ik weet niet of jouw pook direct uit de bak komt of dat er een mechaniek tussen zit??

zit een mechaniek tussen maar das niet gammel en dat zit aan de bak vast.niet zo als bij moderne auto s aan de tunnel

als je mechaniek hebt, kan het zijn dat een motorsteun niet lekker meer is..

als je motor iets verdraait ligt, ligt het schakelmechaniek niet lekker meer..

dit omdat een deel aan de auto vast zit en een deel aan de bak, en dat niet meer klopt als de motor er iets anders in ligt..

zoals eerder vermeld dit probleem gehad bij een andere RWD er

willem

maar alles zit bij mij aan de bak niet aan de koets :vertagdus dit geld niet voor mij.als mijn motor verdraait verdraait ook mijn bak en ook mijn pook

ik zou denken dat iets in je bak naar de haaien is.

als je koppeling op de normale hoogte ingrijpt als altijd dan zit het in je bak.

Terug
Naar boven