• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak probleem 5 bak c kadett

origineel gepost door c-dett16v

ik zou denken dat iets in je bak naar de haaien is.

als je koppeling op de normale hoogte ingrijpt als altijd dan zit het in je bak.

ja dat dacht ik dus ook maar wat

origineel gepost door pipo

als je koppeling op de normale hoogte ingrijpt als altijd dan zit het in je bak.

is niet veel werk toch, effe deronderuit open schroeven en je weet het.

was de bak warm toen je het deed?

zat er genoeg olie in?

heb je een sper?

origineel gepost door pipo

is niet veel werk toch, effe deronderuit open schroeven en je weet het.

was de bak warm toen je het deed? ja kwam van de meeting af en was halverwege

zat er genoeg olie in? jep zat genoeg in

heb je een sper? nope gen sper maar wel zware gastank achter de achteras dus veel wieldruk[spint ook vrij weinig]

schakelde de bak tijdens de sprint wel goed? of zou het kunnen dat je tijdens de sprint iets in de bak heb beschadigt?

origineel gepost door Gsmits

schakelde de bak tijdens de sprint wel goed? of zou het kunnen dat je tijdens de sprint iets in de bak heb beschadigt?

ja toen ik optrok 1 en 2 gingen goed toen 3 stroef en hakkelig ook 4 en met terug schakelen moest je hem er uit trekken

oke, ik heb mij vergist, ik dacht dat je stond te spinnen......:D

maar misschien je synchroos gesloopt door te veel toeren verschil of een van je vorken krom geduwd

Heb je de koppelingsplaat al gecontroleerd?

Wat nog wel eens wil gebeuren is dat er een stukje blik afbreek van de dunne blikken platen die de 4 schroefveren op hun plek moeten houden. Het naar buiten gebogen deel breekt dan af en de veer kan opzij. Zo'n veer gaat dan bijvoorbeeld langs het vliegwiel schuren waardoor de koppeling niet goed genoeg vrij komt en je bij draaiende motor niet meer kunt schakelen (of heel moeilijk).

origineel gepost door Rik Ophuis

Heb je de koppelingsplaat al gecontroleerd?

Wat nog wel eens wil gebeuren is dat er een stukje blik afbreek van de dunne blikken platen die de 4 schroefveren op hun plek moeten houden. Het naar buiten gebogen deel breekt dan af en de veer kan opzij. Zo'n veer gaat dan bijvoorbeeld langs het vliegwiel schuren waardoor de koppeling niet goed genoeg vrij komt en je bij draaiende motor niet meer kunt schakelen (of heel moeilijk).

dan zou hij dus moeten stil staan in zijn 1 en dan even met de koppeling spelen en kijken of hij goed vrij komt!

Terug
Naar boven