• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versnellingsbak probleem?

Ik dacht het ook al te lezen dat hij wel zou passen op mijn priesas.

Wat wel vreemd is dat er op problemcar wordt gezegt dat hij niet past.

Dus dan begin ik weer te twijfelen.

Peter

Ik dacht het ook al te lezen dat hij wel zou passen op mijn priesas.

Wat wel vreemd is dat er op problemcar wordt gezegt dat hij niet past.

Dus dan begin ik weer te twijfelen.

Peter

Is het zo dat voor de 1.4 1.6 1.7d & 1.7td dat je hievoor dezelfde druklager kan gebruiken?

Een nieuwe kost 69 euro bij brezan. En misschien dat ik hier nog een paar tientjes minder hoef te betalen.

Alle beetjes helpen. De nieuwe motor was ook al 400 euro.

Groeten

Peter

Is het zo dat voor de 1.4 1.6 1.7d & 1.7td dat je hievoor dezelfde druklager kan gebruiken?

Een nieuwe kost 69 euro bij brezan. En misschien dat ik hier nog een paar tientjes minder hoef te betalen.

Alle beetjes helpen. De nieuwe motor was ook al 400 euro.

Groeten

Peter

400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.

Wanneer je je druklager bij Brezan haalt, ff opletten dat je een bepaald pinnetje verwijderd. Sorry dat dit een enigszins vaag verhaal wordt, het is al even geleden dat ik mijn blok heb gereviseerd, inclusief koppeling en druklager (voor F17-versnellingsbak), dus ik weet niet precies meer hoe het zat.

Het was in ieder geval zo dat ik, na montage van het nieuwe druklager, het remsysteem (en leidingen voor de koppeling dus) wilde ontluchten door een paar keer het koppelingspedaal in te trappen. Het pedaal werd heel snel keihard, tot een behoorlijke knal klonk en tussen de bak en motor olie weg droop. Motor weer van de bak af, terug gegaan naar Brezan, nieuw druklager gekregen (gratis ja ;) ) en hetzelfde verhaal. Opnieuw terug, nog een nieuwe gekregen en toen bleek dat ze in de handleiding waren vergeten te vermelden dat er een pinnetje moest worden verwijderd uit het druklager.

Volgens Brezan was dat pinnetje voor de Vectra wel nodig (raar verhaal, vond ik), en was het daarom niet vermeld.

400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.

Wanneer je je druklager bij Brezan haalt, ff opletten dat je een bepaald pinnetje verwijderd. Sorry dat dit een enigszins vaag verhaal wordt, het is al even geleden dat ik mijn blok heb gereviseerd, inclusief koppeling en druklager (voor F17-versnellingsbak), dus ik weet niet precies meer hoe het zat.

Het was in ieder geval zo dat ik, na montage van het nieuwe druklager, het remsysteem (en leidingen voor de koppeling dus) wilde ontluchten door een paar keer het koppelingspedaal in te trappen. Het pedaal werd heel snel keihard, tot een behoorlijke knal klonk en tussen de bak en motor olie weg droop. Motor weer van de bak af, terug gegaan naar Brezan, nieuw druklager gekregen (gratis ja ;) ) en hetzelfde verhaal. Opnieuw terug, nog een nieuwe gekregen en toen bleek dat ze in de handleiding waren vergeten te vermelden dat er een pinnetje moest worden verwijderd uit het druklager.

Volgens Brezan was dat pinnetje voor de Vectra wel nodig (raar verhaal, vond ik), en was het daarom niet vermeld.

@RISL wrote:400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.

T gaat over een Astra-F deze heeft mechanische koppelings bediening, geen hydraulische

een Hydraulisch druklager is ook ruim 3x zo duur als die van deze Astra-F

willem

@RISL wrote:400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.

T gaat over een Astra-F deze heeft mechanische koppelings bediening, geen hydraulische

een Hydraulisch druklager is ook ruim 3x zo duur als die van deze Astra-F

willem

Zo even een update.

De mensen van marktplaats willen het niet los verkopen. Dus ben ik naar www.mister-auto.nl gegaan. Daar heb ik 1 besteld voor 37 euro en wordt thuis bezorgd. Merk is LUK.

Bij de Brezan in Groningen vragen ze voor dit zelfde ding 69 euro zonder het te versturen. LOL

Als het allemaal gaat werken dan krijgen jullie weer een update.

Groeten

Peter

Zo even een update.

De mensen van marktplaats willen het niet los verkopen. Dus ben ik naar www.mister-auto.nl gegaan. Daar heb ik 1 besteld voor 37 euro en wordt thuis bezorgd. Merk is LUK.

Bij de Brezan in Groningen vragen ze voor dit zelfde ding 69 euro zonder het te versturen. LOL

Als het allemaal gaat werken dan krijgen jullie weer een update.

Groeten

Peter

Oeps, sorry.

Ging er vanuit dat iedere F17-bak een hydraulisch bediende koppeling zou hebben.

Oeps, sorry.

Ging er vanuit dat iedere F17-bak een hydraulisch bediende koppeling zou hebben.

Alle astra's F hebben een mechanisch bediende koppeling.

hydraulische koppeling vanaf:

Astra-G

Vectra-B

Omega-B (dacht ik)

Alle astra's F hebben een mechanisch bediende koppeling.

hydraulische koppeling vanaf:

Astra-G

Vectra-B

Omega-B (dacht ik)

Update.

De opel rijdt maar nog niet zonder lawaai in de versnellingsbak. Denk roest vorming op het vliegwiel.

Maar de remschijven zijn zo krom getrokken door het stilstaan. Dat hij nu bij de garage staat!!

De temperatuur liep na een 20 minuten rijden weer op naar de 100 graden dus ik heb ze gevraagd om daar ook naar te kijken....

We zullen zien of het nog de moeite waard is.......

Update.

De opel rijdt maar nog niet zonder lawaai in de versnellingsbak. Denk roest vorming op het vliegwiel.

Maar de remschijven zijn zo krom getrokken door het stilstaan. Dat hij nu bij de garage staat!!

De temperatuur liep na een 20 minuten rijden weer op naar de 100 graden dus ik heb ze gevraagd om daar ook naar te kijken....

We zullen zien of het nog de moeite waard is.......

Zit erwel koelvloeistof in? En zolang hij niet over de 100c gaat is 't goed. Ergens rond 94c springt je thermostaat gewoon open en gaat ie pas koelen.

Zit erwel koelvloeistof in? En zolang hij niet over de 100c gaat is 't goed. Ergens rond 94c springt je thermostaat gewoon open en gaat ie pas koelen.

Kromgetrokken remschijven door het stilstaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kromtrekken gebeurt meestal na een noodstop, als de remblokken op de schijven blijven staan waardoor de schijf ongelijkmatig afkoelt.

Terug
Naar boven