• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versnellingsbak vast + stank

ik heb ook een keer de koppeling etc. vervangen en toen ook de versnellingsbakolie.

is er maar 1 soort versnellingsbakolie.

ik begreep toen van de monteur dat je bij de v6 niet eens bij de plug kan om hem te peilen/bijtevullen, zonder een en ander te demonteren, anders zou ik het ook eens checken.

idd lagers kunnen vast slaan en daardoor gaan de assen wrijven in die lagers

dat wordt idd bloed en bloed heet waardoor de olie gewoon verbrandt

opel zegt wel dat je de versnellingsbakolie nooit hoeft te vervangen, maar ik doe het toch om de 100.000 km even.

olie voor een F17 kost ook maar 17 euro ofzo bij de VOD.

dus dat zijn ook de kosten niet.

Peilen bij de F23 F25 en F35 (getrag) bakken is erg lastig zonder brug inderdaad.

en nee, er is geen speciale olie voor de Versnellingsbakken.

In de F23 F25 en F35 (getrag) gaat gewone sae 80W olie, in de F10 t/m F20 gaat weer speciale olie van de opel.

Willem

heb nog nooit een F10 t/m F20 ververst, hooguit met vervangen van een koppeling.

Ik weet meeredere welke dik 300.000 en zelfs 400.000 op de eerste olie hebben gedraait.

dan was ik nog verrast hoe mooi rood het was altijd (tijdens peilen).

willem

ach wim

baat het niet dan schaadt het niet

en de kosten zijn het al helemaal niet.

dus als je er de goede hoeveelheid in gooit, kun je er alleen maar op vooruit gaan.

ik heb ook een keer de koppeling etc. vervangen en toen ook de versnellingsbakolie.

is er maar 1 soort versnellingsbakolie.

ik begreep toen van de monteur dat je bij de v6 niet eens bij de plug kan om hem te peilen/bijtevullen, zonder een en ander te demonteren, anders zou ik het ook eens checken.

Peilen bij de F23 F25 en F35 (getrag) bakken is erg lastig zonder brug inderdaad.

en nee, er is geen speciale olie voor de Versnellingsbakken.

In de F23 F25 en F35 (getrag) gaat gewone sae 80W olie, in de F10 t/m F20 gaat weer speciale olie van de opel.

Willem

Terug
Naar boven