• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versterker aansluiten

aansluitschema.jpg

miss een domme vraag,maar ik zie dat je er een condensator tussen hebt zitten is dat nodig of kan het ook zonder.

mvg milano

miss een domme vraag,maar ik zie dat je er een condensator tussen hebt zitten is dat nodig of kan het ook zonder.

mvg milano

Condensator kan je er tussen uit laten.

Het enigste nadeel is dat je accu een klap krijgt, doordat de versterker(afhankelijk van het aantal watts) een flinke stuk stroom afneemt wat je accu niet leuk kan vinden. Ik heb zelf ook geen condensator maar wel een accu erin van 66A wat voornamelijk in Diesel auto's zit.

Voor de rest is het belangrijk dat je een goeie massa trekt, de kabels dik genoeg zijn, de plus gezekerd is en je remote goed staat aangesloten.

Gr. Reda

Condensator kan je er tussen uit laten.

Het enigste nadeel is dat je accu een klap krijgt, doordat de versterker(afhankelijk van het aantal watts) een flinke stuk stroom afneemt wat je accu niet leuk kan vinden. Ik heb zelf ook geen condensator maar wel een accu erin van 66A wat voornamelijk in Diesel auto's zit.

Voor de rest is het belangrijk dat je een goeie massa trekt, de kabels dik genoeg zijn, de plus gezekerd is en je remote goed staat aangesloten.

Gr. Reda

Ik heb een 74A en nog altijd een Condensator er tussen. Als je een redelijke tot zware instalatie hebt... zou ik er zeker een aanschaffe... zo duur zijn ze niet. Anders krijgt je accu steeds een opdonder en krijg je hoge en lage pieke.

Ik heb een 74A en nog altijd een Condensator er tussen. Als je een redelijke tot zware instalatie hebt... zou ik er zeker een aanschaffe... zo duur zijn ze niet. Anders krijgt je accu steeds een opdonder en krijg je hoge en lage pieke.

een condesator is dus het overwegen waard.we willen er een hifonics versterker inzetten ,ben alleen ff kwijt hoe zwaar die is.nog een vraagje over de massa hoe kan ik dat het beste doen???

mvg milano

een condesator is dus het overwegen waard.we willen er een hifonics versterker inzetten ,ben alleen ff kwijt hoe zwaar die is.nog een vraagje over de massa hoe kan ik dat het beste doen???

mvg milano

Als je een + kabel hebt van meer dan 20mm² dan een massa leggen naar de accu met dezelfde kabeldikte (van de versterker naar de accu, zelfde als de + kabel). Als je een + kabel van 20mm² of minder hebt, de massa via de carrosserie maken. Versterker massa naar plaatwerk leggen. Wel de kabel van de accu naar het plaatwerk 20mm² maken.

De carroserie gedraagt zich als ene massakabel van ongeveer 20mm².

Als je een + kabel hebt van meer dan 20mm² dan een massa leggen naar de accu met dezelfde kabeldikte (van de versterker naar de accu, zelfde als de + kabel). Als je een + kabel van 20mm² of minder hebt, de massa via de carrosserie maken. Versterker massa naar plaatwerk leggen. Wel de kabel van de accu naar het plaatwerk 20mm² maken.

De carroserie gedraagt zich als ene massakabel van ongeveer 20mm².

massa is een blauwe kabel op een kaal stuk metaal zetten dus even opschuren dan bevestigen.

Kan met een grote parker of een bout en moer. als je maar zorgt dat de massa kabel op een blank stuk metaal komt:)

massa is een blauwe kabel op een kaal stuk metaal zetten dus even opschuren dan bevestigen.

Kan met een grote parker of een bout en moer. als je maar zorgt dat de massa kabel op een blank stuk metaal komt:)

super hier kan ik wat mee.zal van de week is aan het knutselen gaan en laat ff horen of ik het spul aan de praat heb gekregen.of miss nog wel een vraagje.haha had ik dit vroeger in mijn tijd ook maar gehad had een hoop geholpen.

thxxxxx :thumb :thumb

super hier kan ik wat mee.zal van de week is aan het knutselen gaan en laat ff horen of ik het spul aan de praat heb gekregen.of miss nog wel een vraagje.haha had ik dit vroeger in mijn tijd ook maar gehad had een hoop geholpen.

thxxxxx :thumb :thumb

@Maurice89 wrote:Ik heb een 74A en nog altijd een Condensator er tussen. Als je een redelijke tot zware instalatie hebt... zou ik er zeker een aanschaffe... zo duur zijn ze niet. Anders krijgt je accu steeds een opdonder en krijg je hoge en lage pieke.

Naar mijn ervaring werkt bij een zware installatie een extra accu achterin beter dit omdat deze dat de piek spanning opvangt en ook nog een je dynamo ontlast van continue bijspringen

Dynamo hoeft dan in fijt alleen de accu achterin maar op te laden

En als je hem slim aansluit dat de laad kabel onderbroken word als de auto uit staat sta je ook nooit met een lege accu

ik heb namelijk 2 120A dynamo's gesloopt omdat deze continue bij moesten springen (had ook een condensator er tussen ) na dat ik de accu achterin had geplaatst was het probleem verholpen ( praat ik wel over een installatie met 3 redelijke versterkers )

Terug
Naar boven