@joop1970 wrote:Slang inderdaad volgen, kom je bij de rubberen dop uit. Kan wat geklojo zijn.
stap 1: Aansluiten doe je op het rechter punt (op de foto) van de accu, dat is de plus. Draai het moertje los en duw de kabel ertussen. Overigens plaats je hier ook ergens de zekering tussen. (dus accu -> klein stukje kabel +-20cm -> zekering -> kabel door rubberen dop -> kabel door interrieur -> kabel in kofferbak en aansluiten op +12v
stap 2: min Kabel naar schroef achterlicht, beetje ertussen duwen of met zon connectortje -> aansluiten of gnd
stap 3: REm (dat is die lange dunne blauwe van de radio naar de kofferbak trekken en aansluiten op REM.
stap 4: signaal kabel van radio naar kofferbak trekken, niet door dezelfde goot als de +12v kabel!. Ik heb hem door het midden langs de handrem getrokken, onder het tapijt door zo de kofferbak in.
stap 5: Kabel van versterker naar speakers aanleggen, makkelijkste is de panelen naast je deuren weghalen en daar de kabel solderen op de bestaande speaker kabel, hoef je je deur niet in door die zwarte slurf en kan je de speakers lekker laten zitten.
stap 6: radio erin hangen.
stap 7: kijken of het werkt en 4 bier drinken als dat het geval is. Zo niet, hard gaan huilen en de volgende dag het probleem zoeken
Succes!!
Naar speakers ook?? Damn.. Moet ik weer alles gaan open halen..
Kan ik niet alleen een subwoofer aansluiten ipv versterker? Of kan dat niet? :lol:
Over stap 1:
Dat moertje is dus dat hele ronde ding los en eraf draaien? Daar tussen de kabel? Moet ik dat bovenstuk nog strippen oid?
En die zekeringhouder die ik heb waar moet die dan? En hoe plaats je die zekering erin dan?
Ik heb trouwens een 40A zekering, is dat sterk genoeg?