• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

(Versterkte) onzichtbare antenne

JustinP

Post weinig
Goedemiddag allemaal,

Mijn antenne bestaat uit een ijzerdraadje in mijn raamstijl rechts voor. Ik ontvang altijd wel een radiostation maar heb redelijk snel ruis en ontvang maximaal 2 stations (en moet je opletten; die draaien natuurlijk altijd de slechte muziek.. :swear )

Ik heb rondgekeken naar andere opties. Ik wil geen antenne op de buitenkant van de auto. Er blijken dus versterkers te zijn, maar door een aantal wordt gezegd dat deze enkel de ruis versterken, en de kwaliteit van het geluid er niet echt op vooruit gaat. Chevrolet heeft 'ruit-antennes' en zo zijn er nog een aantal voorbeelden.

Zou bijvoorbeeld een antenne onder m'n bumper veel bereik hebben?

Als er mensen zijn met goede (onzichtbare) ideeën, hoor ik het graag ;)

Plak/raam antennes die ik gekocht heb, waren allemaal drama.

Kon de helft van de zenders niet meer ontvangen.

Dit waren allemaal van die dingen met een kastje in het midden en 2 strippen voor tegen het raam.

ER moet gewoon iets mooiers te koop zijn, want dit was drama

Plak/raam antennes die ik gekocht heb, waren allemaal drama.

Kon de helft van de zenders niet meer ontvangen.

Dit waren allemaal van die dingen met een kastje in het midden en 2 strippen voor tegen het raam.

ER moet gewoon iets mooiers te koop zijn, want dit was drama

De auto is geaard, gaat niet werken.... Ook een antenne binnen plaatsen in een bijna kooi van Faraday wordt lastig.

De auto is geaard, gaat niet werken.... Ook een antenne binnen plaatsen in een bijna kooi van Faraday wordt lastig.

Zou dat het misschien zijn, dat ijzerdraadje van de 'antenne' raakt nu de carrosserie van de auto. Onder de kunstof voorbumber zit een antenne te laag denk ik?

Zou dat het misschien zijn, dat ijzerdraadje van de 'antenne' raakt nu de carrosserie van de auto. Onder de kunstof voorbumber zit een antenne te laag denk ik?

Vandaag de antenne uit de spijl gehaald. Vond direct meerdere zenders met het ijzerdraadje los in de auto. Ook minder storen. Kwam dus door aanraking met de carrosserie welke geaard is op de minpool van de accu. Alleen nog een geniaal idee nodig voor een 'onzichtbare' antenne. Iemand ideeën?

Vandaag de antenne uit de spijl gehaald. Vond direct meerdere zenders met het ijzerdraadje los in de auto. Ook minder storen. Kwam dus door aanraking met de carrosserie welke geaard is op de minpool van de accu. Alleen nog een geniaal idee nodig voor een 'onzichtbare' antenne. Iemand ideeën?

Ik weet dat er van die haaien-finnen bestaan als auto antenne, misschien een idee, is niet geheel onzichtbaar maar brengt wel uiterlijk.

Ik weet dat er van die haaien-finnen bestaan als auto antenne, misschien een idee, is niet geheel onzichtbaar maar brengt wel uiterlijk.

Heb ik inderdaad eens gezien, nieuwe BMW's hebben deze vaak heb ik het idee. Toch zie ik zo vaak oude auto's zonder antenne, vraag me af hoe zij het fixen. Ik heb de staaldraad nu los op het dashboard liggen en de radio werkt een stuk beter. Misschien toch terugplakken in het raamstijl maar dan met rubbers (zodat hij het raamstijl niet raakt).

Heb ik inderdaad eens gezien, nieuwe BMW's hebben deze vaak heb ik het idee. Toch zie ik zo vaak oude auto's zonder antenne, vraag me af hoe zij het fixen. Ik heb de staaldraad nu los op het dashboard liggen en de radio werkt een stuk beter. Misschien toch terugplakken in het raamstijl maar dan met rubbers (zodat hij het raamstijl niet raakt).

Bij men Monza zit hij achter de voorbumper gevezen. Zo een rubberen exemplaar dat je in elke bocht kan wriemelen en dat werkt toch best goed en je zit hem totaal niet zitten :D

Bij men Monza zit hij achter de voorbumper gevezen. Zo een rubberen exemplaar dat je in elke bocht kan wriemelen en dat werkt toch best goed en je zit hem totaal niet zitten :D

Terug
Naar boven