• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verstralers en de keuring

jjvk

Lid
Hey

Op mijn oude Corsa die nu in het bezit komt van mijn zoon zou ik graag twee verstralers

plaatsen. Ik zou deze door behulp van een relais tesamen laten werken met de bestaande grootlichten.

Zijn er volgens jullie speciale regels hiervoor om zonder problemen de Belgische Keuring

door te komen?

Hartelijke dank.

Dat mag als er aan bepaalde afstanden wordt voldaan. Men neemt de diameter van de grootste lamp (koplamp of verstraler). De afstand tussen uw koplamp en verstraler mag niet groter zijn dan de diameter van de grootste lamp (dan wordt dit als één licht beschouwd en mogen de verstralers mee aangaan met de grote lichten). Wil je ze op een andere plaats dan zet je er een schakelaar tussen zodat je de verstralers kunt uitschakelen Maar je krijgt dan wel de opmerking 420/4 Lichten verboden te gebruiken op de openbare weg. Ben zelf inspecteur op de controle ;)

in belgien hebben ze hele andere eisen als in nederland he

daar mag je niet eens een ongekeurde audio installatie hebben(is mij vertelt)

audioinstallatie mag, maar er moet een zekering aanwezig zijn in de voedingskabel van de versterker. De rest kijken we niet na.

Hartelijke dank voor de reacties van die diameter. Dit komt mij ook goed van pas. Niettegenstaande dacht ik wanneer deze aanschakelen tesamen met het bestaande grootlicht

er geen enkel bezwaar bestond, natuurlijk enkel voor deze 2 supl. lampen ( waar zij zich ook maar bevonden aan de voorkant van de wagen )

Arthur

Bedankt, even die diameter meten en de extra lampen niet te veraf zetten.

Ik had gedacht ik monteer ze in de grill maar nu toch even dit herbekijken of die afstand klopt.

Doei

Terug
Naar boven