• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verstralers koppelen aan..

als het goed is komt het morgen binnen.

nu wil ik het spulletje eerst testen en afstellen maar hoe zorg ik nu dat ik een ''fake'' puls krijg om het te testen:hmmz

en waar moet het 30A relais komen tussen de accu en tijdrelais of tussen tijdrelais en mistlampen:hmmz

Het tijdrelais moet het extra relais aansturen (spoel)

en het extra relais schakeld de mistlampen aan/uit (door deze tussen de accu en de mistlampen te zetten)

Wel even een zekering monteren voor de veiligheid.

Hangt er vanaf hoe het tijdrelais zicht laat schakelen.

Meestal heb je een plus en min om de totale schakeling te voeden, een tijdgeschakelde plus en een aansluiting voor de schakelpuls.

De schakelpuls kan massa of plus geschakelt zijn, hiervoor moet je even in de handleiding kijken.

Als je de schakelpuls van je CV gaat gebruiken, gebruik dan wel een diode om de CV te isoleren van je tijdrelais schakeling.

Terug
Naar boven