• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vervangen dvd brander van laptop.

• Topic starter Topic starter DVO
  • Startdatum Startdatum

DVO

Post vaak
hey,nou heb ik een Dell Inspiron 6400 waarvan de dvd brander nog wel afspeelt,maar niet meer brand.

is dat ding nou makkelijk te vervangen.dus gewoon alle schroefies

losmaken en de onderkant eraf halen,of is dit te makkelijk gedacht van me:P

iemand een idee of een beschrijving hiervan.

Gr.Denis

Meestal zit de dvd met twee schoefjes vast bij een laptop aan de onderzijde.

Leg de laptop op zijn kop.

Eentje denk ik aan de zijkant bij de dvd, en eentje onder/rond het klepje van je geheugen, dan schuif je hem zijwaarts eruit.

Inderdaad zit de drive in een vorm van een bay en moet die vrij makkelijk te verwijderen zijn middels een knopje om de vergrendeling op te heffen. Een standaard slimline DVD moet wel weer gaan passen maar je moet dan wel alles wat tegen de originele drive geschroefd zit aan slede en connector overzetten. Probleem is alleen dat een standaard drive niet mooi past qua vormgeveing en kleur.

Uiteraard kan je ook kijken hoe je garantie geregeld is en als je niet beter een originele DELL drive kan kopen.

origineel gepost door Onderbroekie

origineel gepost door DVO

Thnx:wors

ik ga gelijk slopen:P

SLOPEN nogwel :jerry

hahahaha.

het is echt simpel ja,1 schroefie en je schuift 'm d'r zo uit:P

lache,op de Dell site is tie €83,- ex verzendkosten en op mr-at.nl is tie gewoon €29,- +€7 verzendkosten.wat een pleuris afleggers bij dell zeg.

Terug
Naar boven