• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vervangen handremhoes

Hallo,

ik heb via internet een set nieuwe hoezen gekocht voor de schakelpook en de handrem. Die van de schakelpook heb ik moeiteloos vervangen, die van de handrem is wat lastiger. Ik neem aan dat die ook met een tie-wrap vastzit, alleen ik krijg de oude aan de onderkant niet los. Iemand enig idee hoe dat zit?

hey dat probleem heb ik nu dus ook en ik ga uitvan een btje ;)

heb ik teminste )

Dus als iemand daar het antwoord op weet :d

Zij heeft ook een Btje.

Helaas kan ik niet zeggen hoe het zit, maar waarschijnlijk moet je of de hendel demonteren (lijkt me niet helemaal logisch) of je kan het handsvat er af trekken.

in mijn kadett was het zo, dat de hoes los onder de vloerbekleding gestopt zat.

als je deze hoes binnenste buiten keerde zat er bij de greep op de handrem een ty-wrap

Succes in ieder geval

Heb idd een B. Die tie-wrap zit er idd, maar het leer zat dus vast onder de bekleding. Volgens mijn broertje die automonteur is zou ik de bekledng eruit moeten halen. Heb nu gewoon de oude tot aan de bekleding afgeknipt, en de nieuwe erop gezet en onder de bekleding gepropt laat ik maar zeggen. Prima oplossing!

Net even kleine beurt gehad, wat dingetjes gerepareerd en dat gestotter is ook weg! Hij loopt weer heerlijk.

hmm dt ga ik ook doen denk ik gewoon die oude er afsnijden en dan die andere er maar onder proppen :D

Want hij zit echt goed vast haha

Terug
Naar boven