• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19

* juiste kopplingsplaat met het juiste aantal tanden

* aandrijfas inkorten

* evt schakelmechanisme inkorten

* juiste koppelingskabel of de gaffel overzetten van de 4bak in de 5 bak

IMAG0347.jpg

IMAG0350.jpg

IMAG0356.jpg

resulteert in

IMAG0421.jpg

3.45 achteras overbrenging wat ik onder de gse heb

* juiste kopplingsplaat met het juiste aantal tanden

* aandrijfas inkorten

* evt schakelmechanisme inkorten

* juiste koppelingskabel of de gaffel overzetten van de 4bak in de 5 bak

IMAG0347.jpg

IMAG0350.jpg

IMAG0356.jpg

resulteert in

IMAG0421.jpg

3.45 achteras overbrenging wat ik onder de gse heb

heren, ik ben ook druk bezig met het restaureren van mijn manta GTE. nou was ik hier van plan ook een getrag 240 onder te plaatsen zodat hij met de 2.4 motor niet zo hoog in de toeren komt. Is deze handeling hetzelfde als van een GT, qua ombouwen van het schakelmechanisme dan..? Zie http://tekenaar.opelgt.com/getrag/getrag_240_mods.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik was namelijk niet van plan om mijn hele tunnel te gaan slopen, dan laat ik nog liever de orginele 4 bak eronder :).

groeten,

roy

heren, ik ben ook druk bezig met het restaureren van mijn manta GTE. nou was ik hier van plan ook een getrag 240 onder te plaatsen zodat hij met de 2.4 motor niet zo hoog in de toeren komt. Is deze handeling hetzelfde als van een GT, qua ombouwen van het schakelmechanisme dan..? Zie http://tekenaar.opelgt.com/getrag/getrag_240_mods.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik was namelijk niet van plan om mijn hele tunnel te gaan slopen, dan laat ik nog liever de orginele 4 bak eronder :).

groeten,

roy

ja, is ongeveer gelijk, maar je zou ook je 4 bak pook kunnen gebruiken, lijkt het net wat meer op origineel, wel iets meer werk, maar ook een beter resultaat

ja, is ongeveer gelijk, maar je zou ook je 4 bak pook kunnen gebruiken, lijkt het net wat meer op origineel, wel iets meer werk, maar ook een beter resultaat

Terug
Naar boven