• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vervanging teermatten?

knoll

Post weleens wat
hey,

ben begonnen met voor de ombouw van 16n naar 20S van mn oranje manta bezig met teermatten verwijderen waar nodig

wie weet er daar een goede vervanging voor of is het best om weer teermatten te steken? of is er iets beters op de markt en waar kan je ze bestellen en wat kost het ongeveer?

Greets,

Alex

Tja sommige mensen hoor ik over dakleer. Als je het goed wilt hebben kun je ook een goed isolatiemateriaal gebruiken (Dynamat, heeft ook iemand gedaan)

Als je voor origineel gaat dan zou ik het niet weten, ik zoek ook nog een goede vervanger voor in de kofferbak.

Bij de brezan kun je het ook krijgen. stukje van 60x80 cm -> 8 euro. Wordt een dure boel als je (zoals ik) het meest er uit hebt gehaald. Er zit toch een aantal m2 in de auto.

Ik ben ook wel benieuwd waar je het kan krijgen voor 6 euro de m2 :-)

Tis toch gewoon een soort bitumen mat? Dan maakt het toch niet zoveel uit wat je gebruikt?

op die sound fora komt het veel naar boven!

dit is al wat oud. maar als je daar wat rondleest kom je vast op goed spul.

Het materiaal dat er nu in zit is zeker een mm of 6-8 dik, volgens mij is bitumen wat je voor dakbedekking gebruikt een stuk dunner, dus dan moet je met meerdere lagen over elkaar heen werken??

Ook zijn die originele matten goed bestand tegen warmte.

Verder weet ik uit ervaring dat een bitumen dak wat lekker in het zonnetje staat weer zacht kan worden.. Wat gebeurt er met de Opel als die een dag in de zon staat? Temperatuur kan makkelijk op lopen tot 80/90 graden binnen. Komt de dakbedekking dan door je vloerkleed heen? Zal ook wel gaan stinken.

als je dakleer gaat gebruiken kan het gaan stinken as de zon op de auto staat

tevens dienen de dempingplaten ervoor om te zorgen dat het plaatwerk niet gaat 'dreunen' tijdens het rijden

[ook zit het aan bv de binnenkant van je deuren]

en schaftenaar zit in zwolle

maar brezan e.d zullen het vast ook wel hebben

Zwolle is nog wel te doen vanuit Ermelo. deze? http://www.schaftenaar.nl/

En dat vandat dreunen klinkt heel aannemelijk. Het klinkt gek, maar nu ik voor het eerst zelf een auto gedeeltelijk aan het restaureren ben, verbaas ik mij continue over hoe dun dat plaatwerk eigenlijk is, en hoe sterk de carroserie toch is. Kan me voorstellen dat sommige stukken kunnen gaan trillen zonder matjes.

gewoon ff naar hamu heb ik ze ook van daan dreun plaat.

zit in ermelo harderwijk achter broekhuis. ;)

Ik heb ook m'n Manta weer vol gelegd met die zooi, maar was niet zo heel veel kwijt volgens mij. paar tientjes dacht ik. Misschien hooguit 5

Terug
Naar boven