• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verwijderen contactslot

martijnenyvonne

Post weleens wat
Ben met de astra gsi bezig, omdat deze soms moeilijk/zwaar start.

Heb alles doorgemeten en alles is goed.

Wil nu het contactblokje achter het contactslot vervangen, maar krijg het contactslot niet los.

Moet het hele slot los hebben, want anders kan ik niet bij het achterste boutje van het contactblokje.

Ben er al een tijdje mee bezig en denk dat het heel simpel is, maar ik kom er niet uit.:sleeping

er zit een gaatje bij je slot waar je een pin in moet drukken

dan met je hem draaien met je sleutel en kan hij er uit

gaatje zit aan de zijkant van het slothuis

zoiets was het volgens mij

maar als alles goed is zoals je zegt ga je daar toch niet zoeken

is de startmotor nog wel helemaal goed dan

er zit een gaatje bij je slot waar je een pin in moet drukken

dan met je hem draaien met je sleutel en kan hij er uit

gaatje zit aan de zijkant van het slothuis

zoiets was het volgens mij

maar als alles goed is zoals je zegt ga je daar toch niet zoeken

is de startmotor nog wel helemaal goed dan

startmotor is net vervangen. oude startmotor uit elkaar gehad bij de garage en daar konden we niet zien dat hij defect was.

maar probleem blijft.

maar moet het gehele deel eraf hebben. het hele contactslot wat om de stuurstang heen zit.

witte blokje zit met 2 hele kleine boutjes/schroefjes vast en 1 daarvan zit aan de kant van het dashboard.

kan er zo niet met een schroevendraaiertje bij.

startmotor is net vervangen. oude startmotor uit elkaar gehad bij de garage en daar konden we niet zien dat hij defect was.

maar probleem blijft.

maar moet het gehele deel eraf hebben. het hele contactslot wat om de stuurstang heen zit.

witte blokje zit met 2 hele kleine boutjes/schroefjes vast en 1 daarvan zit aan de kant van het dashboard.

kan er zo niet met een schroevendraaiertje bij.

nee dat stuk om het stuur moet je laten zitten

krijg je er ook niet zo makkelijk af

daar zit een breek bout in die dan zou moeten uit boren

maar dat kan gewoon blijven zitten

nee dat stuk om het stuur moet je laten zitten

krijg je er ook niet zo makkelijk af

daar zit een breek bout in die dan zou moeten uit boren

maar dat kan gewoon blijven zitten

Maar hoe kom ik dan bij dat achtertse schroefje????

misschien toch meer met een schroevendraaier lopen pielen, om dat schroefje los te krijgen.

Maar hoe kom ik dan bij dat achtertse schroefje????

misschien toch meer met een schroevendraaier lopen pielen, om dat schroefje los te krijgen.

niet helemaal relevant , maar die afbreek bout kan je verwijderen door een bout er op te lassen , ik heb dat deze week ook gedaan

( ik kan absoluut niet lassen en is het toch gelukt )

niet helemaal relevant , maar die afbreek bout kan je verwijderen door een bout er op te lassen , ik heb dat deze week ook gedaan

( ik kan absoluut niet lassen en is het toch gelukt )

Het is niet zo moeilijk.

je hebt 3 opties.

1 het contactblokje met een schroevendraaiertje toch verwijderen door de kleine schroefjes los te halen.

2 het cylinderslot verwijderen door de sleutel in stand 1 te zetten en een pennetje in de metalen behuizing de drukken

3 het hele stuurslot + contactblokje + contactslot verwijderen. hiervoor moet je een breekbout los halen.

JOU beste optie lijkt mij, net als de meesten hier. beter je best doen met een schroevendraaiertje om zo toch het achterste schroefje te verwijderen.

het enige wat mis kan gaan is dat je met de schroevendraaier in het gaatje van optie 2 aan het pielen bent in plaats van die met het schroefje.

succes

Het is niet zo moeilijk.

je hebt 3 opties.

1 het contactblokje met een schroevendraaiertje toch verwijderen door de kleine schroefjes los te halen.

2 het cylinderslot verwijderen door de sleutel in stand 1 te zetten en een pennetje in de metalen behuizing de drukken

3 het hele stuurslot + contactblokje + contactslot verwijderen. hiervoor moet je een breekbout los halen.

JOU beste optie lijkt mij, net als de meesten hier. beter je best doen met een schroevendraaiertje om zo toch het achterste schroefje te verwijderen.

het enige wat mis kan gaan is dat je met de schroevendraaier in het gaatje van optie 2 aan het pielen bent in plaats van die met het schroefje.

succes

het is me gelukt.

zit onder het dashboard nog een klepje en via dat gst kon ik met een schroevendraaier bij het schroefje.

alleen schroefje net iets te ver losgedraait, want hij viel eruit.

met veel pijn en moeite schroefje weer terug gekregen, maar er scheef in gedraait.

maar contactblokje is vervangen en nu maar hopen dat het probleem weg is en blijft.

het is me gelukt.

zit onder het dashboard nog een klepje en via dat gst kon ik met een schroevendraaier bij het schroefje.

alleen schroefje net iets te ver losgedraait, want hij viel eruit.

met veel pijn en moeite schroefje weer terug gekregen, maar er scheef in gedraait.

maar contactblokje is vervangen en nu maar hopen dat het probleem weg is en blijft.

ik had erbij moeten zetten dat mijn gsi de sloop in gaat

had niet stil gestaan bij de bekleding

daar boven op was het bedoeld als laatste middel

Terug
Naar boven