Ha allen,
Ik heb sinds kort olie in mijn koelwater reservoir... (van mijn zafira A dth2.0)
En nu heb ik gelezen dat het ofwel mijn olie koeler lek kan zijn OF de koppakking.
Ik hoop natuurlijk op het eerste....
Ik heb inmiddels een nieuwe koeler gekocht en de motor verlost van koelwater en olie.
Nu sta op het punt om de olie koeler te verwijderen.... Maar ben tot nu toe niet erg succesvol.
Ik krijg de T30 schroeven niet los...
Doe ik iets verkeerd ?
Bijv. Moet je de hele voorkant uitbouwen om fatsoenlijk bijde koeler te komen.
Of moet het toch ook gewoon via de onderkant kunnen.
Of heb ik speciaal gereedschap nodig om dit klusje te klaren ?
Alle tips zijn welkom.
Gr. pascal
PS ik heb van iemand de tip gekregen om eerst de olie koeler te bypassen met een pijpje tussen de twee koelvloeistof slangetjes en de koeler pijpjes af te doppen.
Als er dan nog olie bij de koelvloeistof komt is het de koppakking...
Kan het kwaad om zonder koeler rond te rijden ?
Ik heb sinds kort olie in mijn koelwater reservoir... (van mijn zafira A dth2.0)
En nu heb ik gelezen dat het ofwel mijn olie koeler lek kan zijn OF de koppakking.
Ik hoop natuurlijk op het eerste....
Ik heb inmiddels een nieuwe koeler gekocht en de motor verlost van koelwater en olie.
Nu sta op het punt om de olie koeler te verwijderen.... Maar ben tot nu toe niet erg succesvol.
Ik krijg de T30 schroeven niet los...
Doe ik iets verkeerd ?
Bijv. Moet je de hele voorkant uitbouwen om fatsoenlijk bijde koeler te komen.
Of moet het toch ook gewoon via de onderkant kunnen.
Of heb ik speciaal gereedschap nodig om dit klusje te klaren ?
Alle tips zijn welkom.
Gr. pascal
PS ik heb van iemand de tip gekregen om eerst de olie koeler te bypassen met een pijpje tussen de twee koelvloeistof slangetjes en de koeler pijpjes af te doppen.
Als er dan nog olie bij de koelvloeistof komt is het de koppakking...
Kan het kwaad om zonder koeler rond te rijden ?