• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verzonken deurpinnen

Dit heb ik al dik een jaar geleden met mijn vec gedaan.

Heel irri voor de vrouw als ze niet snel uitstapt en ik hem alvast op slot doe !! Is net zoiets als safelock !

Dit heb ik al dik een jaar geleden met mijn vec gedaan.

Heel irri voor de vrouw als ze niet snel uitstapt en ik hem alvast op slot doe !! Is net zoiets als safelock !

Hier nog even wat plaatjes (van Vectracboard.de):

Deuren vergrendeld:

Deuren open:

Zo ziet het er uit zonder rood kapje

Bij de achterdeuren kunnen ze niet volledig verzinken, daar moet je even een stukje van de pin afhalen

Hier nog even wat plaatjes (van Vectracboard.de):

Deuren vergrendeld:

Deuren open:

Zo ziet het er uit zonder rood kapje

Bij de achterdeuren kunnen ze niet volledig verzinken, daar moet je even een stukje van de pin afhalen

Leuk, heb t ook geprobeerd, enige nadeel is dat als ze open zijn, ze er heel losjes in zitten. Omdat je dat rode deel niet terug kan zetten.

Leuk, heb t ook geprobeerd, enige nadeel is dat als ze open zijn, ze er heel losjes in zitten. Omdat je dat rode deel niet terug kan zetten.

[rquote=1861385&tid=141583&author=viny]Leuk, heb t ook geprobeerd, enige nadeel is dat als ze open zijn, ze er heel losjes in zitten. Omdat je dat rode deel niet terug kan zetten.[/rquote]

Ja, dat is inderdaad een nadeel. Het rode clipje klemt de pin vast in de houder. Gisteren heb ik het onderste gedeelte van één van de deurpinnen afgezaagd (onder het gedeelte waar het klemmetje hoort) in de hoop dat hij nog een klein stukje verder zou verzinken en ik het rode dopje er dan weer op kon drukken.... mooi niet dus... als het rode clipje er op zit, kun je hem niet verder naar beneden drukken.

Moet nog eens even naar een oplossing zoeken, zonder dat ik de hele bekleding moet verwijderen... :hmmz

[rquote=1861385&tid=141583&author=viny]Leuk, heb t ook geprobeerd, enige nadeel is dat als ze open zijn, ze er heel losjes in zitten. Omdat je dat rode deel niet terug kan zetten.[/rquote]

Ja, dat is inderdaad een nadeel. Het rode clipje klemt de pin vast in de houder. Gisteren heb ik het onderste gedeelte van één van de deurpinnen afgezaagd (onder het gedeelte waar het klemmetje hoort) in de hoop dat hij nog een klein stukje verder zou verzinken en ik het rode dopje er dan weer op kon drukken.... mooi niet dus... als het rode clipje er op zit, kun je hem niet verder naar beneden drukken.

Moet nog eens even naar een oplossing zoeken, zonder dat ik de hele bekleding moet verwijderen... :hmmz

Ik denk dat je het beste kunt meten hoeveel eraf moet, dan de deurpanelen los halen, stukje van de stang afzagen waar de deurpin op zit. En dan de deurpin er weer op zetten met het rode klemmetje. Wel ff werk maar dan heb je t wel goed.

Ik denk dat je het beste kunt meten hoeveel eraf moet, dan de deurpanelen los halen, stukje van de stang afzagen waar de deurpin op zit. En dan de deurpin er weer op zetten met het rode klemmetje. Wel ff werk maar dan heb je t wel goed.

[rquote=1862126&tid=141583&author=Hawke]Foute besparing van Opel, om dat safety lock niet meer standaard erop te zetten...[/rquote]

Zit wel op de versies met origineel affabriek alarm !

Terug
Naar boven