• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Viscovin draait zwaar??

Hoop dat het de termostaat is heb straks nog een stuk gereden gewoon binnenwegen hooguit 80 km per uur loopt die tijdens het rijden en deze buiten temperatuur in limboland van ongeveer 24 graden wel iets meer op ongeveer midden het blauwe vlakje, wat ik toch vreemd blijf vinden is dat mijn kachel dan nog steeds koude lucht blaast. Hoop dat dat beter word want de manta zal ook in de winter gebruikt worden, ik weet het is zonde maar ik zal hem goed behandelen en bijhouden want deze is echt nog bikkelhard kriksteunen balken reservewielbak punt gaaf voor zijn leefttijd maar de manta heeft toch wel zijn gebruikerssporen kwa krassen en dergelijke in de lak, voor het echte mooie zal ik gaan sparen voor een nieuw jasje volgende zomer als mijn 1ste klas spuiter dat nog wil doen een komplete auto want hij heeft reuma gekregen en doet daarom niet veel meer beunen. Ik zal alles zelf moeten gaan strak maken zodat hij alleen maar de spuit erover heen hoeft te gooien :P

Zo weer genoeg gelult ga nu biertje vatten op het terras :D

Kan het overigens kwaad als de temperatuurmeter in stilstand of bij lage snelheid maar voor 1/3e warm wordt? (Op de snelweg wel netjes halverwege)

Ik heb namelijk een waterpomp met vaste vin geloof ik, dus zonder visco koppeling. (2.0s)

Thermostaat is al vervangen, en koelsysteem al schoongemaakt en goed ontlucht enz enz.

origineel gepost door Freestyler

Intussen al iets geprobeerd?

Nee heb de hele week moeten overwerken dus nog niet in de gelegenheid geweest een andere termostaat te halen, waarschijnlijk morgen er ligt er wel al 1tje voor me klaar iig.

origineel gepost door The_Undertaker

Kan het overigens kwaad als de temperatuurmeter in stilstand of bij lage snelheid maar voor 1/3e warm wordt? (Op de snelweg wel netjes halverwege)

Ik heb namelijk een waterpomp met vaste vin geloof ik, dus zonder visco koppeling. (2.0s)

Thermostaat is al vervangen, en koelsysteem al schoongemaakt en goed ontlucht enz enz.

Ik rijd ook met vaste vin, en bij mij komt de temperatuur standaard net boven het blauw uit. Echter als ik na 10 minuten de motorkap opendoe, dan is alles al goed heet, inclusief slangen enzo, dus zit wel goed denk ik.

de mijne komt nooit boven het 1e streepje staat er altijd mooi op (vaste fan) maar t is allemaal niet zo'n probleem want tussen het eerste en het laatste streepje voor het rooie is maar minder dan 10 graden 1e streepje is ongeveer 85 gr en laatste streepje is meen ik 95 gr rooie begint bij 100 -105 gr, dus boven t blauwe en onder het rooie is t meestal wel goed. Bij de 24v van mij met 97 gr thermostaat en fan die aangaat bij 100 en uit bij 95 scheelt ongeveer 1 streepje dat ie schommelt

92 graden termostaat zit er nu in, en hij wordt al wel weer wat warmer, duurd wel gruwelijk lang heb hem 3 kwartier stationeer laten draaien toen haalde die net het eerste witte streepje na het blauwe vlakje, toch voelt de kachellucht dan nog steeds erg lauw aan en ook de slangen worden niet echt heet :agent ben er dus nog steeds niet echt tevreden over, zit er toch aan te denken een nieuwe viscokoppeling te bestellen :hmmz

origineel gepost door opelmantagek

toch voelt de kachellucht dan nog steeds erg lauw aan

waarschijnlijk zit er ook een dunne kachelradiateur in je behuizing. probeer eens een kachelradiateur van een GSI of één van de latere manta's, die waren namelijk dikker en gaven meer warmte af.

Vandaag weer lekker stuk gereden, maar niet warm te krijgen weer,het blijft vrijwel gelijk als dat het was met de andere termostaat :cry de radiator koelt volgens mij toch echt te hard, met de rijwind die ik vang en de hogere toeren die ik maak koelt die nog harder, ben het zat nu en bestel de nieuwe visco iets anders kan het niet zijn denk ik, of zou het nog kunnen dat mijn radiator niet vlot genoeg doorloopt :hmmz het was wel een behoorlijke viezerik!!!!!!!!!!!!

origineel gepost door manta_dennis

toch voelt de kachellucht dan nog steeds erg lauw aan

waarschijnlijk zit er ook een dunne kachelradiateur in je behuizing. probeer eens een kachelradiateur van een GSI of één van de latere manta's, die waren namelijk dikker en gaven meer warmte af.

Nee want als ik er een stuk karton voor de radiator zet en oploopt tot mooi in het midden wordt het knats heet in de manta ;)

Wazige shit

De radiateur kan onmogelijk teveel koelen als de thermostaat dicht blijft. Dan wordt die immers afgesloten.

Als er te weinig doorstroming zou zijn, zou die juist te weinig moeten koelen

En als de van te hard draait, moet de thermostaat dat weer gaan bij regelen (door meer open en dicht te gaan).

Weet je 100% zeker dat je geen lekkage in je thermostaathuis hebt? tgv rottigheid oid om eens even iets geks te noemen.

Vandaag een gloednieuwe visco koppeling gemonteerd maar ook die draait net zo zwaar als mijn oude en het probleem is dus nog niet opgelost, ook nog een andere radiator geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil. termostaathuis is gewoon in goede staat zonder rottigheid of stukken eruit. snap er geen fuck meer van :cry

Vandaag een gloednieuwe visco koppeling gemonteerd maar ook die draait net zo zwaar als mijn oude en het probleem is dus nog niet opgelost, ook nog een andere radiator geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil. termostaathuis is gewoon in goede staat zonder rottigheid of stukken eruit. snap er geen fuck meer van :cry

heb je de radiateur in de gaten kortbij de fan gezet of in de voorste gaten?

mijne komt ook niet echt hoog met vaste fan.

op een hete dag met file komtie net over de helft heen en anders ook nauwelijks hoger dan het 1e streepje

Hij staat wel zo kort mogenlijk op de fan geloof ik :hmmz

En het gekke is dat die wel oploopt als ik harder dan 140 ga rijden maar rijd ik rustiger komt hij het blauwe niet uit

origineel gepost door calibra16v

schoep van waterpomp nog wel goed,heb het idee dat het koelvloeistof niet goed circuleerd.

Als je het topic had doorgelezen zie je wat er allemaal al is vernieuwd, dus ook de waterpomp ;)

maar zou er geen verschil zijn met de diepte van t schoepenwiel in het blok? maar dan zou je ook weer denken je temp meter zit in het blok dus als het niet goed zou circuleren zou je temp juist heel hoog oplopen...

wel erg vaag probleem, als me iets te binnenschiet zal ik het posten maar ik hou dit forum in de gaten , ben erg benieuwd...

Terug
Naar boven