• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Viscovin draait zwaar??

je hebt vervangen: waterpomp, thermostaat, sensor

Schoongemaakt: radiateur, thermostaathuis, slangen, kachel rad, en blok

Dan denk ik toch dat je of een probleem hebt met je kachelrad (te weinig doorstroming) icm een verkeerde sensor (of blokje toch rip)

Of je thermostaathuis lekt alsnog als ie wat warmer wordt.

Blokje is trouwens door te meten. + en - aansluiten en dan moet je op het laatste pootje 10V hebben staan.

Zit net het topic (Radiateur vraag van plummeuh) te lezen.

Wat voor een radiateur hoort er orgineel in een 1.9 GT/E B manta te zitten? Gewoon gelijk aan de 2.0 of een kleinere zoals in de A manta van plummeuh?

origineel gepost door Freestyler

een brede zoals de 2.0

Dat dacht ik al, het probleem bij mij is ook nog steeds niet opgelost, onderhand alles al vernieuwd zonder resultaat :(

enigste optie die wel zou werken is een eleckrice vin te plaatsen maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik hem graag in orginele staat wil houden :hmmz

Kun je toch los ervoor zetten, en dan een schakelaar in een buis zetten, en die in de onderste rad slang zetten?

Kwestie van slang vervangen, fan eruit en hij is weer origineel.

Of een vaste fan erop zetten.

Kun je toch los ervoor zetten, en dan een schakelaar in een buis zetten, en die in de onderste rad slang zetten?

Kwestie van slang vervangen, fan eruit en hij is weer origineel.

Of een vaste fan erop zetten.

Kan ook nog een plaat voor de radiator plaatsen met wat gaten erin ofzo denk dat ook nog wel zal gaan.

origineel gepost door deziggy

vroeger hadden alle auto's een vaste vin en die kwamen ook mooi op temperatuur.....

Bij die van mij wil die gewoon echt niet, moet een oozaak hebben maar ik ben radeloos heb volgens mij al alles geprobeerd, Bij mijn vorige 2.0 GT/E was mijn nokkenas ineens zover afgesleten dat hij beroerd begon te lopen en die kwam toen ook niet meer op temperatuur, Maar deze 1.9 GT/E loopt gewoon als een zonnetje maar wordt gewoon niet warm :hmmz

een te grote radiator kan het ook niet zijn, heb een jaar rondgereden met een 1700 met daarin een radiator van een 2 liter automaat met een net in met verbeterd rendement en die kwam ook mooi op temperatuur.....

wat weet ik niet maar je hebt iets over het hoofd gezien !

Ik heb ook alles weer doorgelezen.

Als je motor koud is en je start hem....

Vervolgens draai je de dop van de radiateur en je geeft wat gas........

Zie je dan het water stromen in je radiateur????

Kun je je thermostaathuis ontluchten?

Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit?

Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang???

Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak?

Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende?

Plaats eens wat foto's van het verloop van je slangen.

origineel gepost door postbusmanta

Ik heb ook alles weer doorgelezen.

Zie je dan het water stromen in je radiateur????

Kun je je thermostaathuis ontluchten?

Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit?

Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang???

Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak?

Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende?

Ik heb al je stappen eens nagelopen alles zonder resultaat helaas, het ontluchten via het imbusboutje moet ik nog proberen ik heb niet de juiste maat hier volgens mij is het 7 en die zit niet bij mijn setje dus ga zo even kijken bij de gamma ofzo.

Zie je dan het water stromen in je radiateur???? JA

Kun je je thermostaathuis ontluchten? Er zit idd een inbus boutje bovenop het termostaathuis

Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit? Ja en het is mooi schoon van kleur

Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang??? Ik heb er met de mond op geblazen stroomt er dan goed uit zowel boven als onderste slang

Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak? Nee zijn 100% de goede

Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende? Enkel

De kleppendeksel wordt wel lekker warm maar kan mijn hand er toch nog goed ophouden.

Die bovenste slang van de kachel, waar gaat die nu heen?

Weet dat die of op het blok komt (thv de olie druksensor) of achterop het thermostaathuis (bij de carb)

Vind hem op dit moment wat vreemd lopen

Is dat de linker slang?

dscn1273e.jpg

Want dat zou verklaren waarom die niet op temp komt. Daar zit hij goed verkeerd (lees grote bypass om de thermostaat heen)

Weet dat die of op het blok komt (thv de olie druksensor) of achterop het thermostaathuis (bij de carb)

Want dat zou verklaren waarom die niet op temp komt. Daar zit hij goed verkeerd (lees grote bypass om de thermostaat heen)

Volgens mij moet die linker kachelslang altijd voor de thermostaat aangesloten zitten, anders duurt het wel enige tijd totdat je kachel warmte begint te geven (pas als de thermostaat open gaat en de circulatie door het hele systeem op gang komt.

de bovenste kachelslang zit inderdaad op het termostaathuis.

heb nu de boel ontlucht via het boutje bovenop het termostaathuis, naaldje van de termometer staat nu ook mooi in het midden de kachel blaast nu ook warme lucht maar wel erg lauw vind ik

Dadelijk een testrit maken kijken of het naaldje dan ook mooi in het midden blijft staan,

het is iig al wat verbetering in gekomen :thumbup

origineel gepost door Jägermeister

Volgens mij moet die linker kachelslang altijd voor de thermostaat aangesloten zitten, anders duurt het wel enige tijd totdat je kachel warmte begint te geven (pas als de thermostaat open gaat en de circulatie door het hele systeem op gang komt.

Dat is wat ik zeg.

meen me te herinneren dat bij een injectie er net boven de oliedruksensor een buisje in het blok gedraaid zit, waardat die slang dan op aangesloten moet worden.

Ik zie dat je antwoord dat je het koelwater ziet stromen in de radiateur met koude motor...........

Dat zou dus NIET moeten !!!!

We moeten dus HIERIN de oorzaak zien te vinden.

Eerste reactie is dus: de thermostaat.

Maar die heb je al een aantal keer vervangen door wat jij zegt "100% de goede uitvoering".

Ik ga even aan de hand van de foto's verschillen zoeken t.o.v. mijn Manta.

origineel gepost door postbusmanta

Ik zie dat je antwoord dat je het koelwater ziet stromen in de radiateur met koude motor...........

Dat zou dus NIET moeten !!!!

We moeten dus HIERIN de oorzaak zien te vinden.

Eerste reactie is dus: de thermostaat.

Maar die heb je al een aantal keer vervangen door wat jij zegt "100% de goede uitvoering".

Ik ga even aan de hand van de foto's verschillen zoeken t.o.v. mijn Manta.

Let dan vooral eens op de kachelslang aan de bijrijderskant

Klopt, 19N heeft van origine een thermostaathuis met de aansluiting aan de achterkant.

Meen me te herinneren dat ik dat buisje nog heb liggen.

kan hem er wel voor je uitdraaien. Denk dat dan je problemen wel zijn opgelost. (zul je wel ff een andere deksel voor je thermostaat moeten versieren)

Terug
Naar boven