• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vlekken in lichte bekleding weghalen.

stutje

Post weinig
Ik heb een astra coupe met lichte bekleding.

Nu heb ik van de week een flesje water laten lekken op de bijrijders stoel, met dit als resultaat!

dsc01456e.jpg

By stutje at 2010-06-05

Het is inmiddels droog, maar het ziet er niet uit natuurlijk.

Tevens heb ik op de bestuurders stoel ook soort van kleine kringen, van zweet wellicht.

Ik had ooit eens een bus gekocht:

dsc01457n.jpg

By stutje at 2010-06-05

Maar of dat nou werkt weet ik niet, iemand die het kan bevestigen?

Iemand tips hoe ik dit kan schoonmaken?

Groeten

aller eerst moet je een stoelvlak helemaal poetsen want kringen krijg je altijd! dan zie je ze iig niet meer.

kwaad kan het niet om met die bus te poetsen maar.... zorg dat je voldoende hebt want als je weer niet het hele vlak doet krijg je weer gedonder...

als ik je stoel zo zie zijn de kringen van lichte vervuiling.. denk dat je het wel kunt proberen.

biotex rood(sterke vervuiling) doet het trouwens ook goed als je de hele stoel doet... maar het is poeder wasmiddel....dus hele vlak en goed naspoelen met schoon water.

origineel gepost door MantasticB1

aller eerst moet je een stoelvlak helemaal poetsen want kringen krijg je altijd! dan zie je ze iig niet meer.

kwaad kan het niet om met die bus te poetsen maar.... zorg dat je voldoende hebt want als je weer niet het hele vlak doet krijg je weer gedonder...

als ik je stoel zo zie zijn de kringen van lichte vervuiling.. denk dat je het wel kunt proberen.

biotex rood(sterke vervuiling) doet het trouwens ook goed als je de hele stoel doet... maar het is poeder wasmiddel....dus hele vlak en goed naspoelen met schoon water.

En daarna goed droogmaken met theedoeken, werkt super.

Of je rijdt van de week even langs in Zeewolde, en laat ons even de extractor erover heen halen.

Is ongeveer een 15 minuten werk.

Daarmee ga je het er zeker uithalen en ben je gelijk van alle andere plekken en vuiligheid af.

zo'n spuitbus zou ik zelf niet aan beginnen ivm de risico's.

Gr. Arjan

Ik wilde eigenlijk alleen de bijrijders stoel doen.

Maar die werd zo schoon, dat ik de bestuurders stoel ook heb gedaan.

-eerst zeiknat spuiten met een plantenspuit(1 liter water) over de zitting en leuning en zeikanten.

-beetje inlaten weken(3min)

-spul erop spuiten

-spul erin wrijven met een sponsje of vaatdoek ofzo

-spul op een klein gedeelte spuiten

-dat dan met een witte handoek schoon wrijven

-spul weer op ene klein gedeelte spuiten

-dat dan weer met een witte handoek schoon wrijven

etc

Zo heb ik het gedaan, ik schrok me kapot wat eruit kwam!!

Toen gelijk de bestuurdersstoel ingespoten met water, daar kwam me een zweetlucht vanaf gelijk!

Ik zal eens foto maken van hoe het er nu uit ziet, de (zweet) kringen zijn ook weg namenlijk.

-Nu nog een keer rond om de matten ;)

Terug
Naar boven