• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vliegwiel Z19DTH

Idd onzin zeg !! :hmmz

En iets met minder km's ?? Alsof dat uitmaakt !

Er zijn er die onder de 100.000km el een nieuwe nodig hebben omdat ze niet kunnen rijden !

En ook met andere merken die een DMF hebben , zijn deze 'problemen'.

@jraaf wrote:@yzf1kr wrote:Je kan er nog mee doorrijden. Grootste risico wanneer hij het echt begeeft is de startmotor stuk gaat door door de rotzooi door er in komt.

Welke rotzooi komt er dan in de startmotor terecht?

Lijkt me eerder dat je versnellingsbak een klap krijgt.

Op het moment dat de DMF het begeeft, komen er onderdelen los van het bewegende deel. Deze onderdelen vallen dan naar beneden in de open startmotor.

Je bak heeft er niet zo heel veel last van, je vliegwiel blijft gewoon vast zitten en je motor gewoon draaien, alleen een stuk onrustiger. Het is alleen het bewegende binnenwerk van het vliegwiel dat stuk gaat.

Idd onzin, sorry hoor maar de astra's hebben hetzelfde probleem. De M32 bakken zijn zelfs nog zwakker dan de F40

Vandaag bericht van de verkoper: ze gaan hem netjes repareren. Ik breng hem vanmiddag al en mag dan even vertoeven in een 2008 Panda.

ik heb het ook gehad met mijn Zafira 1.9 z19dth.

het kan een tijdje goed gaan, maar opgegeven moment was het met een geknetter afgelopen. vliegwiel, kopp.set EN bak moeten vervangen !!.

bij de bestelling chass.nr + motornummer doorgeven, (motornummer is niet Z19DTH), maar een of andere serienummer van de motor. Vliegwiel van Zafira is gelijk aan de vliegwiel van Astra. Vectra gebruikt een andere vliegwiel.

Owh ja, sorry, moest jullie natuurlijk nog ff informeren.

Volgens mij is ie prima gerepareerd. Het geluid hoor ik iig niet meer. Brandde wel een storingslampje voordat ik weg ging, maar bleek loos te zijn.

De startmotor klinkt ineens wel anders, hoger van toon ofzo... Maar dat kan hier toch niets mee te maken hebben?

Mooie techniek, dat wel. Ooit was er een tijd dat het vliegwiel langer meeging dan de auto, en dat werkte ook perfect :thumb Een dubbel massa vliegwiel zal ongetwijfeld veel voordelen hebben ten opzichte van een masief exemplaar maar je leest er toch veel ellende over, komt bij dat de kosten om het spul te repareren best wel hoog zijn.

Super dat je jou auto weer klaar hebt en dat de verkopende partij uiteindelijk de kosten op zich hebben genomen.

Terug
Naar boven