• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vloermatten

Ik zit te denken om bij matten-online.nl een set vloermatten te bestellen.

Nou is mijn vraag zijn de vloermatten voor alle Astra G's hetzelfde, of zit hier verschil in.

Zit geen verschil in. Ik zou voor velours of super velours gaan. Vraag ook voor de grap even bij de dealer wat de matten kosten. Ik heb mijn matten bij mijn dealer gekocht voor iets van 42 euro.

@ Astra-H, wat je zegt, klopt niet!

De matten van de Astra G Coupé en Cabriolet zijn anders, hier moet namelijk een hoek uit t.o.v. de hatchback/sedan/station.

Ik heb de matten van mijn Coupé destijds op maat laten maken en het was best moeilijk voor dat bedrijf om de juiste mallen te vinden.

Ik heb mijn matten al verkocht, heb er geen foto meer van, denk ik, anders kon ik het je laten zien. Had ze laten maken van dik Lexus-tapijt.

Ok, ik weet wel dat de kop- en achterlampen, bumpers en zo verschillend zijn maar ik had echt niet verwacht dat de vloermatten ook anders zijn.

Koplampen zijn wel hetzelfde...

Achterlichten zijn gelijk aan die van de sedan. Er zijn wel meer verschillen nog (alle ruiten rondom, veren, deuren, enz.)

Als je niet 100% zeker bent van je zaak, kun je beter niet posten, mogelijk heeft de topicstarter nu dus verkeerde spullen bestelt.

Bij deze nog een foto die ik nog had:

Volgens het bedrijf waar ik de matten heb laten maken, zijn de snijmallen voor de matten wezenlijk anders.

Twijfelde zelf al een beetje omdat ze bij matten-online.nl alleen voor de Astra G 1998-2004 hadden.

Vandaar dat ik geswitched was naar automatten.nl omdat ik daar gewoon het type kon invoeren, en de matten zijn daar tevens dikker 3500gr ipv 2500gr.

Zodra ik ze binnen heb zal ik wel eventjes een foto posten king:

ook echt alleen maar bud kleuren blauw :(

misschien toch maar voor OPC matten gaan en die me mams op maat laten maken... :swear

Terug
Naar boven