• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vocht in de Zafira

Ik heb hier af een toe ook last van. Vooral bij hevige buien.

De tip van TJINNE ga ik ook eens bekijken. :thumbup (als het wat warmer is)

Ik heb hier af een toe ook last van. Vooral bij hevige buien.

De tip van TJINNE ga ik ook eens bekijken. :thumbup (als het wat warmer is)

onder je parafaan plaat checken of alles droog is en of alles dopjes erin zitten en de afwatering goed is.

Onder je bekleding kijken achterin of je geen gaten in de bodem hebt ofzo. Of de beplating onder de bekleding droog is.

Bij de achterdeur rubber onder eens nakijken?

Ik heb ander halve week geleden de vloerbekleding vervangen van mijn zaf B. Ik ben hier 12 uur mee bezig geweest.

Dus je kan ook al je bekleding eruit halen en kijken of het miss ergens via de bodemplaat naar binnen komt....

onder je parafaan plaat checken of alles droog is en of alles dopjes erin zitten en de afwatering goed is.

Onder je bekleding kijken achterin of je geen gaten in de bodem hebt ofzo. Of de beplating onder de bekleding droog is.

origineel gepost door tijgetje57

Nou kom gezellig ff helpen dan hahahahaha

ik regel een droge werkplaats...

Ik heb ander halve week geleden de vloerbekleding vervangen van mijn zaf B. Ik ben hier 12 uur mee bezig geweest.

Dus je kan ook al je bekleding eruit halen en kijken of het miss ergens via de bodemplaat naar binnen komt....

Dit soort lekkages komt zelden door de bodem, water stroomt naar beneden, of het moet zijn dat je constant door een laag water van 1/2 meter rijdt.

90% van de lekkages komt vanaf deurrubbers, verstopte water afvoeren, lekkende kitnaden etc.

origineel gepost door tijgetje57

Nou kom gezellig ff helpen dan hahahahaha

ik regel een droge werkplaats...

Ik had laatst een Zafira met hetzelfde.

Lag de hele voorruit los!!

Controleer maar eens of die wel goed vastzit!

Rondom had de kit niet gehecht!

Dit soort lekkages komt zelden door de bodem, water stroomt naar beneden, of het moet zijn dat je constant door een laag water van 1/2 meter rijdt.

90% van de lekkages komt vanaf deurrubbers, verstopte water afvoeren, lekkende kitnaden etc.

heb net een nieuw raam gehad van carglass....

dus dat zit wel goed..

Heb ff gekeken en de overloop van het raam voor zat verstopt....

dus is nu opgelost alleen ff lekker verwarmen binnen.

Ik had laatst een Zafira met hetzelfde.

Lag de hele voorruit los!!

Controleer maar eens of die wel goed vastzit!

Rondom had de kit niet gehecht!

tevens bleken de raamrubbers aan de deur een dikke kier te hebben.

Heb de rubbers ingesneden en netjes tegen het raam geplaatst niet de auto ff droog maken en hij is weer als nieuw...

Heerlijk die lavendel geur van de vochtvreters hahahahahaha

Iedereen bedankt voor de hulp op dit top forum....

heb net een nieuw raam gehad van carglass....

dus dat zit wel goed..

Heb ff gekeken en de overloop van het raam voor zat verstopt....

dus is nu opgelost alleen ff lekker verwarmen binnen.

tevens bleken de raamrubbers aan de deur een dikke kier te hebben.

Heb de rubbers ingesneden en netjes tegen het raam geplaatst niet de auto ff droog maken en hij is weer als nieuw...

Heerlijk die lavendel geur van de vochtvreters hahahahahaha

Iedereen bedankt voor de hulp op dit top forum....

Terug
Naar boven