• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voeding van accu naar versterker, hoe?

Hey,

Ik heb sinds 2 maanden mijn Tigra, ik heb al een mooi audio setje staan maar nou heb ik me al doodgezocht naar een doorgang van de accu naar de cabine toe voor de voedingskabel voor de versterker. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste aanpak?

Grtz,

Jasser

Achter je accu kijken daar lopen kabels ;)

Binnenin ff je handschoenkastje eruit halen (3xschroef)

En daar zie je de kabels naar binnen komen :D

Daarna kun je m langs de zijkant zo naar achter leggen

Als je het plastic weghaalt en opletten bij het achter

Paneel want dat is ff lastig.. Ik heb toen met een kabel

Trekker de kabel naar achter getrokken..

De min kun je op t frame/carosserie schroeven en ook ff

Een extra - kabel van je - pool op de accu naar je zijpaneel

Trekken..

Achter je accu kijken daar lopen kabels ;)

Binnenin ff je handschoenkastje eruit halen (3xschroef)

En daar zie je de kabels naar binnen komen :D

Daarna kun je m langs de zijkant zo naar achter leggen

Als je het plastic weghaalt en opletten bij het achter

Paneel want dat is ff lastig.. Ik heb toen met een kabel

Trekker de kabel naar achter getrokken..

De min kun je op t frame/carosserie schroeven en ook ff

Een extra - kabel van je - pool op de accu naar je zijpaneel

Trekken..

Zorg dat je stroom kabel niet aan de zelfde kant van de auto loopt als de audio kabels die je naar je subwoofer hebt lopen want dit kan erg nare storingen veroorzaken.

Ik had mijn Audio kabel aan de bestuurders kant ergens door een rubber in het schutbord naar binnen gedrukt. (Leeg rond rubbertje - er uit gehaald, gat in geprikt kabel er door heen geprikt en rubber en kabel terug in het gat en dus netjes waterdicht en hier door zal de kabel ook niet snel open snijden op het casco!!!)

bij de accu heeft de vorige eigenaar een gaat geboort bij onze tig, ik dacht daar doe ik de kabels door voor mijn alarm. alles ging goed totdat er een regenbui viel. s'morgens lag er want water onder het handschoenen kasje.

ff het gat afgekit en klaar.

dus mocht je gaan boren wel ff afkitten wat de cpu zit ook onder het handschoenekasje.

Zorg dat je stroom kabel niet aan de zelfde kant van de auto loopt als de audio kabels die je naar je subwoofer hebt lopen want dit kan erg nare storingen veroorzaken.

Ik had mijn Audio kabel aan de bestuurders kant ergens door een rubber in het schutbord naar binnen gedrukt. (Leeg rond rubbertje - er uit gehaald, gat in geprikt kabel er door heen geprikt en rubber en kabel terug in het gat en dus netjes waterdicht en hier door zal de kabel ook niet snel open snijden op het casco!!!)

bij de accu heeft de vorige eigenaar een gaat geboort bij onze tig, ik dacht daar doe ik de kabels door voor mijn alarm. alles ging goed totdat er een regenbui viel. s'morgens lag er wat water onder het handschoenen kasje.

dus mocht je gaan boren wel ff afkitten want de cpu zit ook onder het handschoenekasje.

bij de accu heeft de vorige eigenaar een gaat geboort bij onze tig, ik dacht daar doe ik de kabels door voor mijn alarm. alles ging goed totdat er een regenbui viel. s'morgens lag er want water onder het handschoenen kasje.

dus mocht je gaan boren wel ff afkitten wat de cpu zit ook onder het handschoenekasje.

bij de accu heeft de vorige eigenaar een gaat geboort bij onze tig, ik dacht daar doe ik de kabels door voor mijn alarm. alles ging goed totdat er een regenbui viel. s'morgens lag er wat water onder het handschoenen kasje.

dus mocht je gaan boren wel ff afkitten want de cpu zit ook onder het handschoenekasje.

Ik heb mijn voeding kabel achter de accu door de rubber waar de kabels binnekomen gedrukt werkt prima en je kabel kan mooi langs de zijkant van je auto naar achter.

Kun je prima wegwerken onder de strips.

Let er wel op dat je kabel nergens tussen geklempt kan worden dit zou nog eens een probleem kunnen gaan worden dan.

Succes en ben benieuwt naar het resultaat.

Gr Yannick

Ik heb mijn voeding kabel achter de accu door de rubber waar de kabels binnekomen gedrukt werkt prima en je kabel kan mooi langs de zijkant van je auto naar achter.

Kun je prima wegwerken onder de strips.

Let er wel op dat je kabel nergens tussen geklempt kan worden dit zou nog eens een probleem kunnen gaan worden dan.

Succes en ben benieuwt naar het resultaat.

Gr Yannick

Ooit hadden ze al eens gedacht dat er eigenlijk kabels door het schutbord naar binnen zouden moeten ipv die buitenom met wat plakband langs je spatbord naar boven door een klein beetje geopend raam te doen. Leek gewoon beter..

:jerry :jerry

Ik gok dus dat er ergens een gat in je schutbord zit voor die kabels. Douw hem daar lekker bij doorheen.

Als je toch gaat boren.. zorg dan dat je ook vijlt.

Anders duurt het niet lang voor de isolatie weg is...

Terug
Naar boven