• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voedingskabel astra F

3p0x

Lid
Ik ben bezig om de voedingskabel te trekken in m'n astra F maar dat gaat nog niet helemaal goed. Wat is de beste plek om door het schutbord te gaan?

Hey,

Via het rubber wat rechts onder het voorraam in je motorruimte zit waardoor ook andere kabels lopen voor zichtig gaatje in prikken kabel erdoor en dan afkitten.

Greetz Zetos

Zo had ik het ook gedaan bij mn oude Fje.

Aan de bestuurderskant een gaatje gemaakt in een origineel rubber.

Of zoeken naar een rubberendop die eruit geduwd kan worden..

Nouw, dan moet je niet te dikke kabels hebben ;).

Heb mijn 2keer 35kwadraat via een 'geribbelde slang' naar de linkerkant gelegd (waar je luchtfilter zit). en daar net aan de zijkant van de voeten van de passagier 2 gaten naar binnen geboord. Doorvoerrubbertje en een dotje kit en het is mooi waterdicht :).

Hallo,

Ik heb mijn 50kwadraad voedingskabel door hetzelfde rubber heen gedrukt als mijn koppelingskabel.

Eerst rubber losgehaald, toen +gesneden, stukje van de kabel er doorheen en toen rubber terug gedrukt.

Werkt prima :)

Groeten Eric

Terug
Naar boven