• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voetenbad

Och, ik denk dat tijdelijk een afdekzeiltje over de auto niet schadelijk is. Als het maar niet van dat dikke zeil is, dat dor het gewicht krassen zou kunnen veroorzaken. Altijd alles met een beetje beleid doen, dan hou je alles goed.

Eric, heb jij een schuifdak? Misschien 1 van de afwateringsslangen naar achteren (die door de C-stijlen lopen en uitkomen in de bakken achter je achterwielen) gebroken of losgeschoten. Moet je de zijbekleding even loshalen in de kofferbak, of nog beter het achterlichtunit, dan kun je ze zien lopen. en kun je kijken of dat daar misschien water naar binnen komt.

Ik had ook water in de kofferbak.

Maar heb de achterlichten verwijderd en het midden gedeelte en heb toen alles goed schoon gemaakt en allles waar de bouten cq schroeven door het plaatmateriaal gingen, rondom afgekit met shellkit, en het probleem was opgelost;)

origineel gepost door MonzaRon

zou ook kunnen zijn, dat de lekkage na je trekhaak montage tot stand is gekomen :hmmz

hmmm ik ga er morgen vroeg naar toe ik zal :argueen daarna :cryvan opluchting als het dat is

maar ik ben bang dat het de wielbak is:thumbdown

voordat ik alles ga los halen zal ik er ff met water langs gieten

(of buiten neerzetten:P)

origineel gepost door MonzaRon

origineel gepost door ___Rebel___

Ik had ook water in de kofferbak.

Maar heb de achterlichten verwijderd en het midden gedeelte en heb toen alles goed schoon gemaakt en allles waar de bouten cq schroeven door het plaatmateriaal gingen, rondom afgekit met shellkit, en het probleem was opgelost;)

ben geen voorstander van kit achter bij die achterlichten, als de unit

er een keer uit moet, zit je weer te klooien met die kit.

de afdichtingsrubbers of het plaatwerk, dat moet goed en strak zijn, dan is schoonmaken voldoende.

na herpaatsing testen op waterdicht-heid :thumbup

Wat ook een optie is, glasband ( dat gebruiken glaszetters als men glas gaan zetten in een kozijn).

Is maar net waar men voor kiest.

origineel gepost door rinus de boer

Och, ik denk dat tijdelijk een afdekzeiltje over de auto niet schadelijk is. Als het maar niet van dat dikke zeil is, dat dor het gewicht krassen zou kunnen veroorzaken. Altijd alles met een beetje beleid doen, dan hou je alles goed.

Eric, heb jij een schuifdak? Misschien 1 van de afwateringsslangen naar achteren (die door de C-stijlen lopen en uitkomen in de bakken achter je achterwielen) gebroken of losgeschoten. Moet je de zijbekleding even loshalen in de kofferbak, of nog beter het achterlichtunit, dan kun je ze zien lopen. en kun je kijken of dat daar misschien water naar binnen komt.

Ik heb geen dakraam.

Vandaag mijn arm achter het spatbord gestoken en gevoeld. Voelde eigenlijk wel goed, maar boven op die driehoek voelde ik 2 soort van kanalen op een rare plek. Die zijn er niet in geboord, maar gevouwen. Daar voelde ik ook wat kit en misschien is dat gewoon niet meer goed... Hoe hoort het water eigenlijk te lopen? Misschien dat er toch ergens iets verstopt zit waardoor ik een water ophoping krijg.

Lasapparaat geregeld en nu druk bezig met het leeg halen van de garage.... Daar stonden mijn audio apparatuur en wat meubels die nu weer op de kamer staan. Nu nog de motor ergens plaatsen en één brommer.

Ik moet het alleen doen zoals altijd. De bx is er nog steeds, maar die staat in de schuur en de monza staat nu in een garage. Mijn hobby zooi en stukken meubels heb ik in een ander deel van een schuur geprakt en met wat stuur kunsten de monza in de garage gekregen.

Heb je nu wel genoeg ruimte rondom de auto, zodat je je kont een beetje kan bewegen? Werkt altijd lekkerder, als je een beetje ruimte hebt (deuren kunnen dan open, enzo).

Demontage van de bumper en voorschermen kun je alleen doen, alleen is het wel makkelijke met z'n tweetjes. De een kan vasthouden, de ander kan losmaken. Is ook beter ter voorkoming van beschadigingen.

Ik kan aan de bestuurders kan makkelijk om de auto heen lopen. Aan de andere kan is het misschien een beetje wringen, maar als ik daar wat moet doen, rijd ik de auto er wel andersom in.

Reeds gedaan:

Bumper verwijderd

chromen strip boven de deur weg

gril gedemonteerd

koplampen eruit

Nu zit ik even met 2 ding. Zijn die borg pinnen waar die plastic onder lip mee vast zit nog te koop? Ik heb al geprobeerd om ze met een tangetje in te drukken en ze er dan uit te duwen. Maar dat wil niet erg lukken. Ook zijn de schermen bij de A stijl gekit. Moet ik dat gewoon met een hobby mesje insnijden en later met transparante kit weer kitten?

Of die borgpinnentje nog leverbaar zijn??? Goede vraag. Vermoed van niet.

Kit kun je gewoon verwijderen, en later nieuwe aanbrengen, zo je wilt.

Bij mij is op de A-stijl alles kitvrij gemaakt, kaalgemaakt, etsende epoxy- primer erop, daarna overspuitbare pvc laag erover heen (zelfde spul wat ook op de dorpels zit), daarna in kleur gespoten en daarna in de zwarte schutz/tectyl. Uiteraard is tussen elke laag een droogperiode in acht genomen. De voorschermen zonder kit gemonteerd, en later de naad tussen voorscherm en A-stijl, maar ook bovenin het voorscherm, waar die vast zit aan het binnenscherm, afgestreken met dikke tectyl (bodemschutz) uit een pot. En daaroverheen weer zwarte tectyl gespoten. Daarna alle naden nog eens ingepoten met tectyl.

Scherm ligt eraf.

2r6m8pl.jpg

33kexxh.jpg

Helaas boven bij de A-stijl net niet goed genoeg ingesneden waardoor er een stukje lak eraf is. Gelukkig zat eronder ook groen, dus als je hard loopt zie je het niet. Toch flink staan balen!! Zo maar even op zoek naar de puntlassen en dunne slijp schijven halen. Als ik het zo bekijk doet het toch een beetje pijn om de boor erin te zetten. Maar die kit en lekkage hoor gewoon niet.

Ik moet zeggen, het ziet an sich er echt niet verkeerd uit. Ik heb veel slechtere exemplaren gezien. Maar als de lekkage daar zit, is dat "the place to be".

Je zou, als allerlaatste test, en nu alles open ligt, weer even water kunnen gooien door het afwateringsgat.

:hmmz dat logo van de boeren mest wagen is niet mooi en past niet bij je bolide

Mog je met deze klus gereed zijn, neem dan gelijk dat logo even mee,(met de kleur van je auto):D

origineel gepost door ___Rebel___

:hmmz dat logo van de boeren mest wagen is niet mooi en past niet bij je bolide

Mog je met deze klus gereed zijn, neem dan gelijk dat logo even mee,(met de kleur van je auto):D

Bij Mercedes Weggegooid:P

Zou best wel eens een klein gaatje of scheurtje/naadje kunnen wezen. Is meestal al voldoende voor een behoorlijke lekkage, vooral als het de tijd krijgt om te lekken

Terug
Naar boven