• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voetenbad

Het vocht zal niet meer achter de driehoek langs lopen, dus nu kan ik er wel lekker veel tectyl in pompen. Alleen moet ik er wel voor gaan zorgen dat dat pijpje mooi schoon blijft van binnen!!! Even kijken of ik nog iets kan maken om ervoor te zorgen dat de ingang niet de volle lading krijgt van rotzooi van het wiel.

Is 1.5mm plaatwerk en dan zou er ook niets van de rest van de wielbak over moeten blijven lijkt me.:hmmz:hmmz:hmmz.

Wat toch een omstanden...

Maak het toch gewoon zo:

Als je zo,n 3 hoek derop last is het punt 1 veel sterker punt 2 het kan mooi opdrogen 3 der zal geen rommel achter blijven want die 3 hoek is gewoon open 4 het is makkelijker te repareren.

Zo heb ik mijn A1 ook gemaakt.

Simpel snel en goedkoop.

De voorkant is rond. Binnen de wielbak naast het wiel staat het plaatwerk ook recht tegen het wiel. Daar wordt de steenslag gedempt door de tectyl en dat kan ook op het buisje.. Aan het buisje kan ik ook nog een rubberen slang maken die naar beneden loopt.. De originele oplossing is niet echt geniaal en deze zal ook wel haken en ogen hebben. Om het beter op te lossen zou je een plastic binnen kap moeten maken zoals bij modernere auto's.

En zo'n kunststof binnenscherm is ook niet alles. Haal dat er maar eens af na een x aantal jaren. Dan kun je zien, dat er achter dat binnenscherm ook het nodige is gebeurt.

Ik heb het even gelaten voor wat het is, maat het wel de driehoek even passen gemaakt. Ik heb daarna even die roest bij de veerschotel zo veel mogelijk weg gehaald en dan kom ik bij een holle ruimte... Las apparaat wilde de ruimte ook niet dichten.

Hoe die Engelsman het heeft gedaan is ook heel mooi. Maar ik weet niet echt zeker dat het daar allemaal mooi op kan drogen. Kijk maar waarom de wielranden van de oudere Astra, Corsa en Kadett roesten. Daar blijft ook altijd rotzooi in zitten en als dat niet regelmatig schoon gemaakt wordt, blijft het vuil liggen, dat houdt weer vocht vast en gaat het roesten.

Ik weet het even niet meer..

Het is mooi geweest.... Als iemand tijd heeft of iemand weet hoor ik graag. Ik weet alleen niet hoe ik de auto daar krijg aangezien het spul wel wat zwakker zal zijn.

origineel gepost door champo

Het is mooi geweest.... Als iemand tijd heeft of iemand weet hoor ik graag. Ik weet alleen niet hoe ik de auto daar krijg aangezien het spul wel wat zwakker zal zijn.

wat bedoel je, wil je de rest uit besteden ?

Gister lukte een paar dingen wel, maar vandaag verandert alles in pudding. Ik las gaten, ander las draad gehaald maar transport wieltje van het apparaat is denk ik ingesleten op 1mm draad en voert de 0.6mm draad niet door. Druk wieltje strakker zetten hielp ook niet.. Ik kan ook niet lassen. Ik denk dat het dus maar slim is om ermee te stoppen en dan toch maar een rekening te plunderen waar ik eigenlijk niet aan wil komen.

tja, soms is het beter om te weten wat je niet kunt, het is dat je zo ver weg woont, anders had ik je wel de boel weer op de plek willen lassen, maar Drenthe is redelijk uit de buurt

Net weer een tijd geprobeerd om het lassen onder de knie te krijgen. Plaatje metaal zit wel vast, maar als je hem omdraait, zie je dat hij er niet tussen is gaan zitten. Ook ziet het er niet uit.

Ik heb ook van dat vierkant buis gehaald. Daar heb ik een stuk vanaf geslepen en toen weer aan elkaar. Het was natuurlijk zo krom als een hoepel, maar ik heb hem even gebruikt als knuppel op een hek en de las brak niet. Maar daar kan ik geen auto mee repareren. En ik vraag me ook af wat veel geld betekent.

Ik heb een kennis gebeld die plaatwerker is en als hobby choppers bouwt. Hij komt me helpen, dus het komt zeker weten goed. Dat was anders ook het geval geweest, aangezien hij dan naar gt/w was gegaan. Ik hoop dat ik dan gelijk een kleine las cursus krijg!!!

Ik ben er van overtuigt dat het eerste stuk klopt. Maar dat laatste... Vraag me af hoe die kennis van gaat reageren:P. Barst in tranen uit, begint hard te lachen of misschien vind hij het wel mee vallen. We zullen zien en ik denk dat ik ook weel nieuwe foto's ga maken. Ook gok ik dat we die driehoek maar gewoon weggooien en het net zo maken als die Engelsman.

Waarom een Monza? Geen idee, ik vind het gewoon een mooie auto. Als ik een verstandig iemand was geweest, had ik gewoon een nieuwe kleine auto gekocht.

Die zijn:

Veiliger

comfortabeler

verbruiken minder

onderhoud is misschien makkelijker

sturen beter

geen roest

Als je het oppervlakkig bekijkt is zo'n oude auto gewoon zwaar kut. Maar toch heeft het iets.

Ik hoop ook dat ik binnenkort van de Monza kan genieten... Gas op een 24V werd me trouwens afgeraden.

De afschrijvinf van een Polo, Yago, of een andere kleine auto gaan een heel stuk langzamer. Olie en filters vervangen is ook niet zo moeilijk.

Ron heeft een punt. Op je Monza zit geen afschrijving meer. Sterker nog, bij goed onderhoud, dat helemaal niet zo erg veel kost, en in goede staat houden, kan de auto zelfs meer waard worden. Elk jaar zijn er minder, die afgerost worden door "verkeerde lieden", en dus in de shredder verdwijnen.

Terug
Naar boven