• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voetenbad

JA, die jonge waar hij staat heeft al flink wat ervaring met auto's en rijdt of reed zelf een A Kadett. Ik ben ook al een beetje aan het kijken voor spatlappen. Niet omdat ik ze eigenlijk ook wel mooi vind, maar ook omdat ik denk dat ze echt nut hebben.

Als zo meteen alles gedaan is waarvan ik vind dat het gedaan moet worden, zit ik al richting of over de 6500euro. Ik geloof niet dat ik die centen ooit terug ga zien.

Ga inderdaad alsjeblieft je wagen laten taxeren.

Als je een ongeluk krijgt en ben enkel WA verzekerd dan sla je jezelf

voor de kop!:cry

Als je veel documentatie heb scheelt dit wel in de taxatie.(ook foto's)

Je hebt een supermooie Monza zo op de foto's te zien, met een paar "dingetjes" eraan.

Maar zo op de foto's afgaand zal de taxatie wel wat hoger uitvallen als dat je er tot nu

toe aan heb uitgegeven.

Veel succes gewenst vanuit Rotterdam

Taxatie is inderdaad een punt van aandacht die al op mijn lijst staat. Alleen als ik hem zelf niet in de prak rijd maar verkoop, is de taxatie niet echt het document om de verkoop prijs vast te stellen. Op het rapport staat dan misschien 8000 euro en de prijs die je beurt is misschien in de 5000. Blijft een lastig pakket met die oude auto's.

Gelijk even een vraag tussendoor:

Wat zijn goeie schokbrekers voor voor en waar kan ik die bestellen? Ook heb ik graag veren die iets stugger zijn, maar niet lage veren. Of is het beter om van die rubbers tussen de veren te zetten?

origineel gepost door champo

Taxatie is inderdaad een punt van aandacht die al op mijn lijst staat. Alleen als ik hem zelf niet in de prak rijd maar verkoop, is de taxatie niet echt het document om de verkoop prijs vast te stellen. Op het rapport staat dan misschien 8000 euro en de prijs die je beurt is misschien in de 5000. Blijft een lastig pakket met die oude auto's.

Daar heb je wel een beetje gelijk in.

Maar ik ga ervan uit dat je deze mooie Monza niet zomaar van de hand doet.

Het is enkel een zekerheidje dat als je schade krijgt een aanzienlijk bedrag terug krijgt van de verzekering.

Soms worden er wagens wel verkocht voor een prijs dicht bij de taxatiewaarde....Maar dit ligt uiteindelijk aan het enthousiastme van de koper uiteraard.

Maar doe hem maar niet weg.....het is echt een hele mooie.:thumbup

Gelijk even een vraag tussendoor:

Wat zijn goeie schokbrekers voor voor en waar kan ik die bestellen? Ook heb ik graag veren die iets stugger zijn, maar niet lage veren. Of is het beter om van die rubbers tussen de veren te zetten?

Taxatiebedrag is never nooit marktwaarde, want de marktwaarde is van veel factoren afhankelijk.

Verkoopwaarde is meestal zo'n 75% van de tax. waarde. Maar, als je de auto niet getaxeerd hebt en dus niet all-risks verzekerd hebt, krijg je, als iemand anders de auto voor jou in de soep rijdt, alleen maar bij WA een dagwaarde. En dat is echt een schijntje (1000 tot 2000 Euro max.?)

Dus alleen al hierom, is taxatie plus all-risks aan te raden, naast het feit, dat je auto dan ook is verzekerd voor een heleboel andere zaken, die niet onder een standaard WA vallen.

Voor schokdempers zijn niet zo problematisch te verkrijgen als de achterdempers. Volgens mij heeft o.a. Monroe die nog gewoon in het leverringspromgramma. Zijn oliegevulde dempers.

Taxatiewaarde is vervangingswaarde, tenminste dat is de regel.

Normaal gezien wijkt de waarde in het economisch verkeer hier behoorlijk van af, daar is ook geen regel voor aan te geven.

origineel gepost door rinus de boer

Voor schokdempers zijn niet zo problematisch te verkrijgen als de achterdempers. Volgens mij heeft o.a. Monroe die nog gewoon in het leverringspromgramma. Zijn oliegevulde dempers.

Een paar maanden geleden kon de lokale Profile Tyrecentre nog de genoemde Monroe dempers leveren.

Mooi!! Zal binnenkort even informeren.

Dank jullie wel.

Als je ze besteld, vergeet dan de bijbehorende stofhoesjes niet mee te bestellen.

Ogen dicht en met kit aan de gang of anders. Ik ga i.i.g. binnenkort even lang Romijn voor nog een paar dingen en hopen dat die een oplossing weten.

Laten we maar zeggen dat ik erbij had moeten zijn. Maar door moeilijk en dingen ging dat steeds niet en nu is er maar weinig gedaan. Ik heb er nog maar weinig zit in, en op de lek plekken smeer ik wel tank sealer die wel makkelijk weer te verwijderen is. Dan is het even kijken naar dat gebrom, de remmen, het sporen en dan is het wel weer mooi geweest.

Hoorde van iemand dat er vacuüm slangen zijn die verkeerd om kunnen zitten. Dan trekt de auto en kan je het pedaal tot de bodem trappen. Iemand anders ook bekend met dit verhaal?

Als ik het allemaal zo hoor, vraag ik me af:

1. of de auto wel goed uitgelijnd is.

2. of er eigenlijk niet een te brede band/velg combinatie op de autoi zit. Het staat dan wel stoer, maar je bent dan ook meer gevoelig voor sporen, aquaplanning, enz.

Ik weet niet of het rare effecten heeft, als de vacuumslangen omgekeerd gemonteerd zitten. Wat ik wel weet, is dat ze goed aangesloten moeten zijn en niet lek, want dat heeft wel gevolgen.

Trouwens, met dit soort klachten, had de mijne allang bij de bandenboer en/of garage gestaan. Ik ga daar zelf niet aan klooien, vooral niet als ik denk, dat mijn veiligheid (en van mijn mede-weggebruikers) daardoor in het geding zou kunnen komen (want remmen/rijgedrag)

toch jammer, straks weer iemand die zijn monza weg doet, omdat het een en ander steeds duurder word, en er niet fijn met te rijden is.

en als je de boel redelijk voor elkaar hebt, zijn het best goed rijdende auto,s, tenminste ik blijf positief op de mijne, maar ook daar is wel het een en ander aan verspijkerd, maar als je het zelf kunt, is dat ook best betaalbaar

niet direct opgeven.

suc6

Gert

Als ik het allemaal zo hoor, vraag ik me af:

1. of de auto wel goed uitgelijnd is.

2. of er eigenlijk niet een te brede band/velg combinatie op de autoi zit. Het staat dan wel stoer, maar je bent dan ook meer gevoelig voor sporen, aquaplanning, enz.

Ik weet niet of het rare effecten heeft, als de vacuumslangen omgekeerd gemonteerd zitten. Wat ik wel weet, is dat ze goed aangesloten moeten zijn en niet lek, want dat heeft wel gevolgen.

Trouwens, met dit soort klachten, had de mijne allang bij de bandenboer en/of garage gestaan. Ik ga daar zelf niet aan klooien, vooral niet als ik denk, dat mijn veiligheid (en van mijn mede-weggebruikers) daardoor in het geding zou kunnen komen (want remmen/rijgedrag)

Auto is al 2 keer uitgelijnd en er zitten van die leuke bmw velgen onder. Die zal ik er binnenkort ook wel onderuit schoppen voor een andere set.

Waarom?:

Ze zijn te breed en de ET waarde klopt voor geen kant. Aquaplaning bij het leven, dood eng bij spoorvorming en ze slopen de spatborden.

Voor de remmen was ik al bij een "garage" geweest en een paar dagen later stond ik zonder rem omdat de klauw los was gelopen en de leiding gescheurd.

Ron: Ik wacht ook nog op een moment om een positieve reaktie over deze auto te kunnen posten. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij start.

Ik heb ook BMW velgen eronder, maar deze zijn gewoon dezelfde maat als de originele Ronals. Ik heb er dus ook gewoon dezelfde maat banden erondergezet, dwz 195-70 14. En ik heb nergens last van, alleen staat de auto nu iets wijder op z'n poten, want de ET waarde is lager.

Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde, die dichter bij het origineel komt (ergens een ET van rond de 40 dacht ik).

En even terzijde of het nu mooi is of niet, zet de auto maar eens op de originele Ronals, en je rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.

Ik heb ook BMW velgen eronder, maar deze zijn gewoon dezelfde maat als de originele Ronals. Ik heb er dus ook gewoon dezelfde maat banden erondergezet, dwz 195-70 14. En ik heb nergens last van, alleen staat de auto nu iets wijder op z'n poten, want de ET waarde is lager.

Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde.

En even terzijde of het nu mooi is of niet, zet de auto maar eens op de originele Ronals, en je rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.

welke bandenmaat horen bij de originele ronals?

edit: en welk merk is de band fabrieks af?

origineel gepost door Uniek

Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde.

welke bandenmaat horen bij de originele ronals?

Je had van fabriek uit 2 smaken. Of 14 inch, met ik dacht 185/70, en als klanten optie 15 inch met 205/60. Merk band vanaf fabriek uit weet ik niet zeker, maar heel veel Opels werden toendertijd op Continentals of Michelin als eerste band gezet. Volgens mij kon je kiezen bij de dealer.

Terug
Naar boven