• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voetenbad

Dat is een goeie vraag Peter777, ik heb net het verhaal ook eens doorgelezen en ben ook erg benieuwd wat nu de oorzaak was van dit probleem.

Het lijkt erop dat het het tussenlager is als ik het zo lees maargoed mischien weten we het zo ;)

Ik weet niet meer of ik hier had vermeld dat de automaatbak stuk is gegaan en dat die inmiddels ook vervangen is. Maar het geluid/getril is er nog steeds en de rest eigenlijk ook.

[rquote=1906754&tid=131636&author=champo]Ik weet niet meer of ik hier had vermeld dat de automaatbak stuk is gegaan en dat die inmiddels ook vervangen is. Maar het geluid/getril is er nog steeds en de rest eigenlijk ook. [/rquote]

Nou ja, dan heb je daar de komende tijd ook geen last meer van zeg maar. Altijd positief zien anders word je er echt gek van. (zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137736&page=5) Bij deze wagen is inmiddels ook erg veel vervangen. En ook al is die technisch ok, dan kom je nog wel weer een lading roest tegen. Stoppen is geen optie, dus gewoon doorgaan. Als ie klaar is dan ben je komende zomer de koning te rijk :)

Als het je tussenlager is, gewoon je auto op een brug laten lopen, uiteraard met je achterwielen vrij in de lucht.:D:D:D En dan onder de auto luisteren, waar het vandaan komt. Zo doet mijn garage het ook.

Het lager zelf zit gevulcaniseert in rubber. Daarom lijkt het een rubber ring. En dat zit dan weer in een Omega vormig huis, dat met 2 boutjes vastzit aan de bodem.

Geluid van een tussenlager komt meestal ergens in de buurt van je pook (middentunnel dus) vandaan. maar dat is geen wet van Meden en Perzen, want een koetswerk kan werken als een klankkast, waardoor het geluid zich lijkt te verplaatsen of dat het van een andere plek vandaan komt.

Het zou ook nog kunnen, dat het uit je diff. komt.

Ik heb een soort gelijke auto als jou:

C30NE met LE aisin bak,ik zal eens kijken hoe die as der bij onder zit aangezien ik de auto zo gekocht heb weet ik het niet..

Mijn as is wel goed,geen getril of gerammel,ik heb derzelf misschien 2000km mee gereden en niks geen problemen mee gehad en mijn voorbezitter had der enkele jaren mee gereden,dus ik durf wel te zeggen dat mijn as goed is..

Ik heb helaas geen telefoon waarmee ik foto's kan maken of geluid opnames. Als ik de Monza op zijn staart trap, dan is er niets aan de hand. Maar als ik gewoon mijn eigen rijstijl aanhoud (rustig), dan heb ik last van dat getril en geluid. Als de Monza niet ergens staat dat de slijptol erin wordt gezet, kom ik naar de meeting van Romijn. Als iemand dan wil rijden mag dat van mij..

champo,

mijn pa heeft al eens in de monza van jou gereden toen de automatenbak wissel.

hij weet al wat het is. je tussenas zit een ongelooflijke onbalans in. die zou je opnieuw moeten laten maken en balanceren. degene die de ombouw naar 24v gedaan heeft, heeft toen ook de tussenas gewoon in het midden van de pijp door geslepen(staat mij iets van bij dat ik dat bij die van jou zag). het beste is om dit bij het koppelstuk te doen.

groet melvin

Dan heb ik een paar vraagtekens.

Het geluid en trillen is vooral bij optrekken! Het is er ook rond de 100 op mijn teller alleen lang niet zo erg. Bij onbalans zou hij toch erger moeten gaan trillen naar maten hij harder gaat draaien?

[rquote=1908128&tid=131636&author=champo]Ook is het meteen weg als je het gas los laat. Dan draait die as toch nog steeds net zo hard door?[/rquote]

Yep, die as draait gewoon door. Zolang de auto rolt, doen alle assen en lagers mee. Ook de versnellingsbak (behalve als je die ontkoppelt).

Wat je zegt klopt gedeeltelijk Champo,

namelijk als je harder rijd kan de onbelans zich opheffen doordat het te snel ronddraaid. :)

Als je de gas loslaat heb je geen trekkracht meer op de as en loopt deze vrij mee en kan het ook afnemen.

het blijft lastig en zeker irritant als je het merkt en niet weet wat het nu precies is :hmmz

Zet hem nou maar op een brug, en laat hem lopen met de achterwielen vrij. Een mannetje eronder, en dan kun je al heel snel zien / horen, of er een onbalans in zit. Zo ja, dan zit er in dat geval niks anders op, dan of een andere as te scoren, of de oude te laten balanceren.

Wat voor automaat heb je, en AW03-71L (4 traps)? Dan heb je de kortste as nodig. Die zijn niet dik bezaaid.

Dat zijn toch normaal goede bakken heb ik mij laten vertellen !

heb er ook nog een liggen maar dan moet je de as ook laten veranderen en mij bak ( zweet ) een beetje olie.

daarom hou ik mij eigen bak er nog achter :)

Omdat ik na het lezen van het topic toch een gevoel van wanhoop bij je waarneem, maar even een lijst van onze ellende om je een hart onder de riem te steken :) :

November 2010 aanschaf wagen, deze kregen we de plaats van aanschaf niet eens rijdend uit. En toen begon de "ellende":

Nieuw blok

Nieuwe koppeling

Nieuwe voorbumper

Nieuwe spruitstuk pakking

Deuren vervangen

Dashboard vervangen

Deurpanelen vervangen

Achterbank vervangen

Andere banden + velgen (oude achterbanden waren levens gevaarlijk)

deur en raam rubbers links en rechts voor vervangen

Complete uitlaat was rot van voor tot achter, rvs voor gekomen

Andere lucht hoeveelheids meter

ander stuur

Ander lucht filter

Scharnieren motorkap waren afgebroken, dus vervangen

Matten waren uitgeleefd, vervangen

Versnellingspook was gaar, vervangen

ALLE vloeistoffen moeten vervangen + bougies (lijkt simpel en logisch, toch best prijzig)

Hele benzine tank zat vol drab, schoon moeten maken.

Benzine filters/slangen enz vervangen, alles was poreus

Instaplijsten waren kapot, vervangen.

Hoeken achterbumper waren verdwenen, ook vervangen

Draagarm links achter was krom, ook vervangen

Veerpootbrug, omdat de boel ander weer gaat scheuren

Dopjes in het hemeltje achter ontbraken, ook vervangen

Rotor + verdelerkap blok vervangen

Accu vervangen

K&N luchtfilter + buizen (Originele filter huis was ontploft vanwege backfire)

Achterlichten vervangen, Links achter was lek Rechts achter zat een printbreuk

Alle snaren blok moeten vervangen

Er zat speling in het stuurhuis, dit kunnen verhelpen.

Achterklep omhoog gedrukt, deze blijft helaas zakken dus dat gaat lassen worden.

Oude striping was lelijk, deze ook vervangen

Aandrijfas knalde los, later weer vast gezet (eigen fout)

Last but not least, schokbrekers en veren achter vervangen oude waren op.

En dan nu de TO DO list:

Hoedeplank is uitgezakt

Nieuwe spruitstuk pakking (De vorige nieuwe is door eigen fout stuk geblazen)

Toeter werkt niet (deze blijft herrie maken ook al druk je de knop niet in)

Aanjager stand 1 en 2 werken niet

Achter ruit verwarming doet het niet

Aansteker werkt niet

Interval ruitenwisser werkt niet

LPG verdamper moet gereviseerd worden (op benzine rijden is nu te duur)

Alle bedrading tbv LPG fatsoenlijk aansluiten (was een beetje rommelig)

Cardan as achter lekt olie

Stoelen moeten vervangen worden

Nieuwe dashboard begint alweer te scheuren, dus spuiten oid

Hemeltje is goor, moet een nieuwe in

Spatborden voor zijn krokant

Bermuda driehoek (waar jij ook mee zat) moet nog links en rechts gelast worden

Reflector linker voorlamp is rot

Veerpoot links begint te rotten

Chassis balk links onder is apk afkeur

Auto bokt af en toe/valt uit (uitzoeken)

Dagteller werkt niet

Auto moet qua lak worden aangepakt (waarschijnlijk helemaal spuiten)

Stuurkogels links en rechts vervangen

Chroomstrips zijn hier en daar aan vervanging toe

Spiegels zijn aan vervanging toe

Vage trilling bij sommige snelheden

Koppeling stinkt nog steeds bij normaal rij gedrag, dus deze moet afgesteld worden.

Radiator moet nog steeds worden vast gezet (solderingen laten los)

Andere knipperlichten, huidige zitten met tape vast.

En als laatste een mooie aluminium kleur pioneer er in, maar het budget is even op zeg maar....... :afro

Schrik zelf van de lijst als het zo voor me zie, maar ach het is hobby en houdt je van de straat. Maar er komt ongetwijfeld nog wel wat bij want het is en blijft een oud hok :D en bloedmooi natuurlijk!

Moraal van het verhaal :jerry :

Het is en blijft een old timer en elke kilometer die je er in rijd is het dubbel en dwars waard :wub

Terug
Naar boven