• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

volvo achteras bij c kadett

[rquote=1890839&tid=144437&author=076 wokkel]groot gelijk

die kadett assen zijn zo duur omdat ze schijnbaar zeldzaam worden :P[/rquote]

Maak daar maar van: Zijn zeldzaam geworden.

Vroeger met de rally's werden dikke assen bij de 5min vervangen zowat, toen koste 't allemaal geen drol...

En nu is iedereen opzoek erna omdat alle 1.6S kadett-c's zowat uitgestorven raken.

Tjah.... :P Volvo assen zijn niet gek inderdaad :) En anders toch gewoon een hele brede kadett maken en omega assen eronder rammen? :P

Heb nog wel een kadett achteras maar die gaat inderdaad niet weg voor niks ;)

Volvo achterassen zijn inderdaad een aanrader als ik anderen moet geloven (net zoals Volvo motoren trouwens)

Rik Ophuis heeft er een onder zijn b ascona

Heb nog wel een kadett achteras maar die gaat inderdaad niet weg voor niks ;)

Volvo achterassen zijn inderdaad een aanrader als ik anderen moet geloven (net zoals Volvo motoren trouwens)

Rik Ophuis heeft er een onder zijn b ascona

ik zou gewoon de volvo handremkabels gebruiken en ze idd passend maken op het handrem mech.

de aandrijfas aanpassen kun je bij bedrijven laten doen

en ja dan nog ff 2 veerschotels van een c-kadett erop lassen

en evt. de naven aanpassen naar 4x100

:thumbup

ik zou gewoon de volvo handremkabels gebruiken en ze idd passend maken op het handrem mech.

de aandrijfas aanpassen kun je bij bedrijven laten doen

en evt. de naven aanpassen naar 4x100

:thumbup

Inderdaad zoals jullie nu zeggen, maar dit duurt nog even, zodra ik verder kan, laat ik het weten hier.

Inderdaad zoals jullie nu zeggen, maar dit duurt nog even, zodra ik verder kan, laat ik het weten hier.

Die wat ik hier heb liggen van E Rekord zijn inderdaad langer, maar ik kan verder niks zeggen, ik heb nog geen volvo as gezien in het echt en of geen duidelijke foto's.

Die wat ik hier heb liggen van E Rekord zijn inderdaad langer, maar ik kan verder niks zeggen, ik heb nog geen volvo as gezien in het echt en of geen duidelijke foto's.

[rquote=1890943&tid=144437&author=rabbitopc]

[/rquote]

En zo werkt het dus niet... De volvo as heeft geen staartstuk naar voren toe en zal kantelen onder de auto tenzij je een 4 link maakt.;)

[rquote=1890943&tid=144437&author=rabbitopc]

[/rquote]

En zo werkt het dus niet... De volvo as heeft geen staartstuk naar voren toe en zal kantelen onder de auto tenzij je een 4 link maakt.;)

[rquote=1892158&tid=144437&author=giuliettaevo][rquote=1890943&tid=144437&author=rabbitopc]

[/rquote]

En zo werkt het dus niet... De volvo as heeft geen staartstuk naar voren toe en zal kantelen onder de auto tenzij je een 4 link maakt.;)[/rquote]

idd ja net ff gaan kijken bij mijn volvo as en voor jullie ff wat foto's gemaakt. :thumbup

moet idd 4 link worden :(

HPIM1047.jpg

HPIM1046.jpg

[rquote=1892158&tid=144437&author=giuliettaevo][rquote=1890943&tid=144437&author=rabbitopc]

[/rquote]

En zo werkt het dus niet... De volvo as heeft geen staartstuk naar voren toe en zal kantelen onder de auto tenzij je een 4 link maakt.;)[/rquote]

idd ja net ff gaan kijken bij mijn volvo as en voor jullie ff wat foto's gemaakt. :thumbup

moet idd 4 link worden :(

HPIM1047.jpg

HPIM1046.jpg

Dat weet ik, de 2 bovenste, moet ik beugels voor maken en met de veerschotels, kan ik nog rustig over nadenken.

Dat weet ik, de 2 bovenste, moet ik beugels voor maken en met de veerschotels, kan ik nog rustig over nadenken.

[rquote=1892529&tid=144437&author=GS2.6]Dat weet ik, de 2 bovenste, moet ik beugels voor maken en met de veerschotels, kan ik nog rustig over nadenken.[/rquote]

daar zat ik ook aan te denken ja , kadett c veerschotels erop en die orgineel monteren.

maar dan moet je de verlengstangen die aan de veerschotels van de kadett c komen niet vastschroeven maar ook vastlassen dat mag dan niet scharnieren, lijkt me.

en dan voor de bovenste volvo armen idd nieuwe bevestigingspunten maken

[rquote=1892529&tid=144437&author=GS2.6]Dat weet ik, de 2 bovenste, moet ik beugels voor maken en met de veerschotels, kan ik nog rustig over nadenken.[/rquote]

daar zat ik ook aan te denken ja , kadett c veerschotels erop en die orgineel monteren.

maar dan moet je de verlengstangen die aan de veerschotels van de kadett c komen niet vastschroeven maar ook vastlassen dat mag dan niet scharnieren, lijkt me.

en dan voor de bovenste volvo armen idd nieuwe bevestigingspunten maken

Terug
Naar boven