• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vonkt niet

goedenmiddag ik heb hier een opel corsa b staan met een x20xev erin uit een vectra b. (crossauto)

helaas hebben ze bij deze auto de kabelboom uigedunt wie kan er mij schema's geven van de kabelboom en mij zeggen wat en hoe ik het moet aansluiten

de ecu is al vrij gemaakt alavst bedankt.

Kun je hem uitlezen? Als die niet vonkt, is het vaak toch de startonderbreker. Welke ECU hangt er aan?

Simtec 56.1 s Simtec 56.5?

Bruine draden aan de massa
Rode draden aan de constante plus
Zwarte draden aan de geschakelde plus
Blauwe draad aan koelvloeistoftemp meter
Groene draad aan toerenteller
Blauwrode draad naar brandstofpomp of brandstofpomprelais.

Basis draden van de ECU en de auto hebben dezelfde kleuren dus zou eigenlijk 1 op 1 moeten kunnen.

Terug
Naar boven