• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vooras scheef?

Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

@Stender wrote:Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

Zaterdagmiddag heb je daar geen tijd voor joh.

Dan ben je in Lent op een mooie meeting.

:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

@Stender wrote:Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

@manta_dennis wrote:@Stender wrote:Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

Ja ik ga vroeg, misschien kan ik daarna nog even snel naar mijn broertje voor de garage. Lent ga ik niet missen hoor :thumbup

@manta_dennis wrote:@Stender wrote:Goede suggesties! Zaterdagmiddag heb ik misschien even tijd komt te kijken. Zo op het eerste gezicht zijn de spatborden hetzelfde en sowieso zijn de wielen allemaal gelijk (had ik al gecheckt).

Ja ik ga vroeg, misschien kan ik daarna nog even snel naar mijn broertje voor de garage. Lent ga ik niet missen hoor :thumbup

Auto op de brug gehad en veel gemeten: waarschijnlijk ligt het probleem tussen de ankerplaten en de velgen in, dat is dus al mooi. Morgen ga ik de wielen er voor afhalen en meten als ik tijd over heb.

Auto op de brug gehad en veel gemeten: waarschijnlijk ligt het probleem tussen de ankerplaten en de velgen in, dat is dus al mooi. Morgen ga ik de wielen er voor afhalen en meten als ik tijd over heb.

Volgens mij ligt het aan de bovenste draagarmen en de bevestiging van de fuseekogel. Daar zit namelijk rechts een kleine opening tussen fusee en draagarm en links niet. Afstand tussen bevestiging fusee en ankerplaat is links dan ook groter dan recht, ongeveer 7/8mm. Verschil in draagarmen dus? Heb naar de gaten gekeken (twee bouten aan de zijkant) maar die zijn niet verschoven ofzo.

Maar, wat is normaal?

Links:

DSC_0480.jpg

Rechts:

DSC_0481.jpg

Volgens mij ligt het aan de bovenste draagarmen en de bevestiging van de fuseekogel. Daar zit namelijk rechts een kleine opening tussen fusee en draagarm en links niet. Afstand tussen bevestiging fusee en ankerplaat is links dan ook groter dan recht, ongeveer 7/8mm. Verschil in draagarmen dus? Heb naar de gaten gekeken (twee bouten aan de zijkant) maar die zijn niet verschoven ofzo.

Maar, wat is normaal?

Links:

DSC_0480.jpg

Rechts:

DSC_0481.jpg

@Ben-limo-16v wrote:@kale gek wrote:Bovenste fusee kogel verkeerd om?

Volgens mij zit de rechtse fuseekogel verkeerd om..

Is het normaal dan dat 7J ET12 ver uitsteekt? Leek mij dat rechts normaal is.

@Kadett C wrote:Ja, deze zijn excentrisch, maar dan heb je ook bij één band schuine slijtage!

Dat heb ik nog niet gemeten, zal zo de auto laten zakken en de stand van de wielen controleren. Banden zijn vrij nieuw en merk amper slijtage.

@Ben-limo-16v wrote:@kale gek wrote:Bovenste fusee kogel verkeerd om?

Volgens mij zit de rechtse fuseekogel verkeerd om..

Is het normaal dan dat 7J ET12 ver uitsteekt? Leek mij dat rechts normaal is.

@Kadett C wrote:Ja, deze zijn excentrisch, maar dan heb je ook bij één band schuine slijtage!

Dat heb ik nog niet gemeten, zal zo de auto laten zakken en de stand van de wielen controleren. Banden zijn vrij nieuw en merk amper slijtage.

Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z'n bandjes staat.

7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.

Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z'n bandjes staat.

7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.

Terug
Naar boven