• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vooras scheef?

Stender

Woont hier bijna
Ik heb vandaag tijdens het wisselen van mijn wielen voor nieuwe wat raars ontdekt; het linker wiel steekt ongeveer een centimeter verder uit dan de recht aan de voorkant! Zeker met de nieuwe 7J wielen valt het echt op, het was met mijn 6J ATS'jes nooit opgevallen maar nu ik het heb gemeten blijkt er ook verschil in te zitten.

Het ligt in ieder geval niet aan de wielen of de remschijven, dat heb ik allemaal nagekeken. Ook de lengte van de ankerplaat naar de bevestiging van de onderste draagarmen is gelijk. Waar zou het probleem anders aan kunnen liggen?

@henk 400rr wrote:Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z'n bandjes staat.

7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.

Auto is dus 40mm verlaagd, dus beide fusees moeten zitten zoals rechts? De stabilisatorstang moet ik even nakijken hoe die zit, maar ik zal eerst de fusee eens goed doen. Ik weet dat 7J ET12 best breed is maar achter viel het mooi binnen de wielkasten en alleen linksvoor kwam het er buiten.

@henk 400rr wrote:Als de auto niet verlaagd is, dan hoef je daar geen gleufje te zien bij de fuse kogel, bij verlaging is het vaak noodzakelijk dat hij even omgedraaid wordt en wat vaak vergeten wordt, de voorste stabilisatorstang aanpassen, deze hoort eigenlijk ongeveer horizontaal te lopen als de auto op z'n bandjes staat.

7J ET12 is toch een maat waarbij de boel aardig naar buiten komt.

Auto is dus 40mm verlaagd, dus beide fusees moeten zitten zoals rechts? De stabilisatorstang moet ik even nakijken hoe die zit, maar ik zal eerst de fusee eens goed doen. Ik weet dat 7J ET12 best breed is maar achter viel het mooi binnen de wielkasten en alleen linksvoor kwam het er buiten.

Lijkt erop dat het probleem opgelost is (heb de brede wielen nog niet gepast omdat er nog verkeerde banden omheen liggen). Het was ook best simpel, schroeven eruit en dat ding rondslaan.

Bedankt!

Lijkt erop dat het probleem opgelost is (heb de brede wielen nog niet gepast omdat er nog verkeerde banden omheen liggen). Het was ook best simpel, schroeven eruit en dat ding rondslaan.

Bedankt!

Nou 7J is niet zo breed, maar in comb. met de ET12 komt hij toch wel aardig naar buiten met elkaar.

Bij 40 mm verlaging kan het handig zijn inderdaad even een spleetje aan beide kanten te hebben tussen fusee en draagarm ivm de camberstand.

Nou 7J is niet zo breed, maar in comb. met de ET12 komt hij toch wel aardig naar buiten met elkaar.

Bij 40 mm verlaging kan het handig zijn inderdaad even een spleetje aan beide kanten te hebben tussen fusee en draagarm ivm de camberstand.

Als het niet het spatbord is, zou het ook een afwijkende ET waarde bij één van de wielen kunnen zijn?

Als het niet het spatbord is, zou het ook een afwijkende ET waarde bij één van de wielen kunnen zijn?

@Manta 24V wrote:Voorschermen verschillen nog al eens

Da's een goeie. Zal morgen eens meten hoe breed de voorschermen zijn t.o.v. de motorkap. Manta is overigens verlaagd met Koni geel en Apex -40mm.

@Manta 24V wrote:Voorschermen verschillen nog al eens

Da's een goeie. Zal morgen eens meten hoe breed de voorschermen zijn t.o.v. de motorkap. Manta is overigens verlaagd met Koni geel en Apex -40mm.

Terug
Naar boven