• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vooras stabilisator

cuupi

Post weinig
Heeft er iemand tekeningen/foto's van een zware of rally uitvoering. van de voorste stabilisator. Heb begrepen dat het de wegligging veel kan verbeteren van een schokdemperfabriek uit Veghel:vertag

Ken ik niet , maar ik heb een zware van bilstein onder mijn race manta en dat maakt een heel verschil:thumbup

Die uit veghel is voor mij onbekend ,maar ben wel benieuwd.

origineel gepost door Jaccoooo

een 2e originele eronder bevestigen word ook weleens gedaan.

Heb je daar ook foto's van toevallig? Hoe zit dat dan gemonteerd?

Een 2e heb ik er ook al onder moet er voor apk onderuit stuurstang komt ertegen als auto helemaal uitgeveerd is en maximaal gestuurd.

hoe kom je aan een dikkere dan? biesheuvel????

ik zou dat ook wel eens willen zien met 2 stangen

en het is volgens mij geen gewoon staal dus zelf maken zit er ook niet in

origineel gepost door larsjeG40

dat is best geld voor 2 van die stangetjes

Hmm, als je veel geld aan pk´s en velgen en achteras en remmen uitgeeft dan zijn die 500 euro van zo´n stabilisatorstangenset toch in verhouding niet zo duur.

nou vind ik wel aangezien het verschil nooit echt zo onwijs veel zal zijn

en wat zit hier nou voor techniek in? het is gewoon een massa product

Ik vind het ook best veel geld maar mij is verteld door Intrax (schokdemperfabrikant) dat dit veel scheelt. Dit was het eerste wat hij mij vertelde dat een goede stabilisator veel "rol" over de voorkant voorkomt.;)

tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.

ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi's voor te krijgen,of beter nog te maken.

tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.

ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi's voor te krijgen,of beter nog te maken.

Ik hoef het je denk ik niet te zeggen, maar doe het toch. Hoe stugger je de Ascona achter maakt , hoe minder de wegligging zal zijn(vooral grip).

hoe bedoel je?

dat de vering en demping niet harder moet dat begrijp ik,maar hij mag van mij wel iets minder overhellen,vooral op het moment als je na de drift weer grip krijgt,vind ik dat de carrosserie behoorlijk heen en weer schud,(om het simpel uittedrukken)dit zou van mij wel iets minder mogen,en mijn idee was dat een stuggere stabi achter dit zal verbeteren.

als jij een andere visie hebt hoor ik het graag.

origineel gepost door m400

Ik hoef het je denk ik niet te zeggen, maar doe het toch. Hoe stugger je de Ascona achter maakt , hoe minder de wegligging zal zijn(vooral grip).

Ben ik met je eens voor een rally auto, maar voor een circuit auto op een droge baan heeft het wel zin.Met een natte baan wil je hem ook iets minder stug hebben.

De stabi achter zal het overhellen niet weg nemen, eerder nog meer de grip laten verdwijnen daar (zoals bekend) de stabi beide wielen naar beneden wil drukken. Als je dan een toch een stuggere wil monteren zal je zachtere veren moeten monteren om de grip te bewaren.

Het overhellen ligt voornamelijk voor, dus zul je eens naar de mogelijkheden voor moeten kijken.

Terug
Naar boven