• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vooras stabilisator

jezus die mumfordlinks zien er wel erg professioneel uit vraag me alleen af of het echt zo veel beter is als een Z link (watt link)

origineel gepost door mr-turbo

M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerry

gaan jullie ook rally's rijden dan:P

ik probeer met mijn posts uittevogelen of er nog want winst te behalen is op gebied van wegligging,ik dacht dat er achter nog wel wat te verbeteren viel,maar als ik dat hier zo hoor werkt dat juist averechts.

maar dan rijst mijn vraag hoe komen jullie aan die wijsheid,ervaring?op welk gebied?

begrijp me niet verkeerd,ik wil graag iets van iemand aannemen,maar wil graag weten hoe men aan deze wijsheid komt.

klik op de www button onder mijn bericht,er staan foto's en video's op. en op de site www.imra.nl staan bij de video's,2 filmpjes van de testdag niederrhein,daar kom ik ook zeer regelmatig door het beeld glijden.

gr. Johan Bruggeman;)

ohw ik zie net dat je m400 bedoelde,maar goed dan weet je nu in ieder geval met wie je te maken hebt.

origineel gepost door mr-turbo

M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerry

en circuit auto op droge baan: bla bla bla :P

Ik weet het ,ik heb er ook zeker geen verstand van :hmmz(en de jongens van intrax al helemaal niet:hmmz)en al helemaal nooit iets uitgeprobeerd:hmmz:hmmz

Maar één ding is zeker je moet het allemaal zelf testen en wat voor jou het beste aanvoelt rijdt voor jou meestal het snelst.

Het blijft natuurlijk wel een combinatie van veren dempers en stabi en ja je moet er zelf mee rijden maar info en advies kun je hier wel krijgen. Ik heb ook al het een en ander geprobeerd van gele koni, rode koni, jamex en nu bilstein dempers (achter zitten er van een C kadett ook op aanraden) met de veren wil ik ook nog wat veranderen. Een kennis doet slalom met Ascona en heeft voor veren van100kg en achter 50kg en als je dat ziet rijden.Op de duitse site kun je ook veel info over wegligging vinden.

Maar de bevestiging van de voor stabi aan de draagarmen zie je ook wel eens met unibolts en daar was ik erg benieuwd naar.

dit is wat ik doe met m'n Ascona......

Hij is eventueel te koop.

bocholtvj2.jpg

Ik ben er nog niet uit had graag foto's willen zien van div. bevestigings methode's unibolst, pu rubbers en zelf bouw dubbele maar word er wel wijzer van weet niet wat jij m400 er onder heb zitten

voorstabi is gehalveerd in dikte(kun je ook van een 1200 gebruiken maar die zijn schaars) achter zit er geen onder. Voor gewoon de originele rubbers(nieuw) aangezien deze aardig wat klappen opvangen en m'n ophangpunten niet uit scheuren, achter aan de as de originele rubbers, voorkant as pu-bussen om de zelfde reden.

dus in princiepe is de achterste stabilisator stang weg te laten?

is dit ook enig sins merkbaar bij ruig straat gebruik?

Gaaf filmpje en een hoop bekenden. ;) Bert en Jefke, Bert en Jeroen, Gotz, Angeliqeu en robert, :thumbup Gaaf!!!

2009 ook eens buurten daar.

Maar wat betref een goeie wegligging.... Goed uitlijnen en het wil ook wel helpen om de voorwielen erg negatief te zetten, en de voorkant flink stug afveren/dempen;)

En dit doe ik maar dan met de manta.

Hieronder zitten dikke stabi's van bilstein in combi met gele koni's en spaxx veren.

1224048374_resized.jpg

En dit is af en toe ook wel leuk!!

IMG_2829.jpg

Terug
Naar boven