• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

voorbumper probleempje

@vectra-rene wrote:Zo das niet mis 450 euro {zegt een autospuiter} wat ik ook mis vind is de bumperkwaliteit die jenu hebt. Let op. Goed passen en laat hem in de spuitplamuur zetten dan strak maken en grondlakken weer schuren dan spuiten en zon bumper mag nooooooit op stoken! {Droogstand cabine}. Heb je duidelijke fotos van je oude bumper?

Nee heb nog geen foto's van de bumper zoals hij nu is, maar er zit nu dus een grote doffe plek onder mn koplamp die ongeveer evengroot is als mn koplamp. En wil ik dit laten repreren moetenze hem eerst helamaal kaal maken en dan weer opnieuw spuiten.

@Leroy93 wrote:Dat komt omdat ze zon bumper eers moeten opschuren tot de primer en dan alles gaan spuiten, het is puur de arbeids kotsten die het bedrag zo hoog maken, bij een nieuwe bumper hoeven ze hem alleen maar te ontvetten en te spuiten, met een gebruikte bumper hebben ze dus veel meer werk.

hoop echt voor jou dat ze dat zo niet gaan doen. in da materiaal zitten allemaal gaatjes. en zonder schuren en evt primer geen lak hechting.

Is spot repair niks voor jou dan? Dan spuiten ze het 'lelijke' deel inkleur en nevelen ze het uit zodat je geen kleur verschil krijgt. Is vaak nog goedkoper ook.

Zoals al door verschillende andere is gezegd; goedkoop zal op ten duur, duurkoop worden. Laat je polyester bumper echt goed voorbehandelen, anders krijg je hier spijt van.

Ik heb net met de spuiter gesproken, ik kan gewoon even langs komen als ik de bumper heb, dan kunnen ze zien wat ze moeten doen en dan kunnen ze een prijsje voor me maken.

Hmm Dion87 hier op het forum , verkoopt zijn opc2 bumper waar aan 1 kant de bevestiging van is afgebroken.

Is dat misschien iets voor je ?

@Blue-Dragon wrote:Hmm Dion87 hier op het forum , verkoopt zijn opc2 bumper waar aan 1 kant de bevestiging van is afgebroken.

Das idd een hele goede tip, ik zag die ook voorbijkomen in ander topic

Heb je iig geen problemen en zit goed in de lak denk ik.

Heb je een ABS bumper en ook incl de voorbewerkingen.

Beetje schadebedrijf lost dat lipje ook wel op ;)

@Blue-Dragon wrote:Hmm Dion87 hier op het forum , verkoopt zijn opc2 bumper waar aan 1 kant de bevestiging van is afgebroken.

die ben ik alweer kwijt man :jerry

Vergeet de verzendkosten niet a €60 eurie ;)

Maar eerlijk gezegd was je met Dions bumper beter af.. misschien wel wat schade, maar dat maken ze gelijk bij een beetje bedrijf.

En in een andere kleur inderdaad, maar als die strak is gespoten kunnen ze hem eenvoudig spuiten en is al die voorbewerking niet nodig ;)

Dion, is die bumper wie jij stuurde ook voor de hatchback uitvoering? Of in deze alleen voor de coupe, ik ga als ik die andere bumper nog kan annuleren toch voor die abs bumper.

Ah oke bedankt, dan ga ik als het me nog lukt toch voor die abs bumper met alles erbij, die bumper die ik besteld heb zit verder niks bij, en aangezien als ik die glasvezel bumper neem dan moet hij ook goed voorbehandeld worden en dat zal ook wel redelijk in de papieren lopen dus dan ben ik net zoveel kwijt.

@Leroy93 wrote:Ah oke bedankt, dan ga ik als het me nog lukt toch voor die abs bumper met alles erbij, die bumper die ik besteld heb zit verder niks bij, en aangezien als ik die glasvezel bumper neem dan moet hij ook goed voorbehandeld worden en dat zal ook wel redelijk in de papieren lopen dus dan ben ik net zoveel kwijt.

+1 :thumb

Langzaamaan worden we steeds wijzer ;)

Succes met de wisseltruc :)

Leroy daar doe je verstandig aan geloof me maar. Maar toch had ik je oude bumper gemaakt scheeld je heeeeeel veel euri's

Ja als ik nu die opc bumper koop en laat spuiten kom ik ongeveer op het zelfde neer als dat ik mijn oude laat repareren, en dan heb ik weer eens wat anders :)

Idd, maar heb jij toevallig een idee hoe en wat ik moet doen om die ene bumper te annuleren op die link wie ik hierboven heb geplaatst want t staat daar aangeven maar ik kan niet echt Duits haha

Terug
Naar boven